Flytta hamster till en död hamsters gamla bur?

Danecool4

Trådstartare
Hej. Min systers hamster dog för några dagar sedan, och då blev den största buren ledig till min hamster. Problemet är dock att vi inte har tillräckligt med spån hemma för att kunna tömma hela buren och fylla den igen. Jag vill såklart att hon ska få flytta in där så snabbt som möjligt, och risken är att jag inte kommer hinna köpa nytt spån förrän på ett tag (jag har lite, men inte tillräckligt). Är det möjligt att låta henne flytta in i denna buren utan att ha bytt spån och så?
 
Hej. Min systers hamster dog för några dagar sedan, och då blev den största buren ledig till min hamster. Problemet är dock att vi inte har tillräckligt med spån hemma för att kunna tömma hela buren och fylla den igen. Jag vill såklart att hon ska få flytta in där så snabbt som möjligt, och risken är att jag inte kommer hinna köpa nytt spån förrän på ett tag (jag har lite, men inte tillräckligt). Är det möjligt att låta henne flytta in i denna buren utan att ha bytt spån och så?

Eftersom ni inte helt säkert kan veta vad den tidigare hamstern dog av skulle jag absolut vänta tills ni köpt nytt strö och dessutom helsanera buren samt all inredning innan nästa djur flyttar in.
Lukten av en annan hamster kan dessutom stressa ditt djur, så ha is i magen och gör det ordentligt från början är mitt råd.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: fejt
·
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 395
Senast: Spike
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp