Flytta ifrån sina barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Kronofogden har inget att göra med om man är en bra förälder!
Det finns rika alkisar som har barn oxå, skulle de vara bättre än nyktra, skötsamma människor som kanske har det lite dåligt ekonomiskt.Kronofogden kan man få efter sig om man glömmer betala en räkning på 50 spänn oxå å det tror jag de flesta har råd med.
Det spelar ingen roll om mamman fött fram sina barn, en pappa är en pappa å ska oxå ta sitt ansvar, men folk verkar bara tycka att mammorna är hemska å dåliga föräldrar när de sticker.En pappa får tydligen göra vadsom helst då?
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Egenmäktigt förfarande med barn kallas det för om jag inte missminner mej.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Det gäller väl bara om barnen bor hos mamman, dvs flyttar med henne? Om barnen stannar hos pappan och mamman flyttar, tror jag inte hon behöver ha tillstånd även om de har gemensam vårdnad.

Gemensam vårdnad innebär inte alltid att barnen bor hälften hälften, utan mer att båda föräldrarna måste skriva på alla papper såsom byte av skola, bankkonto för barnen etc..
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Nja, min kompis har en son på 4 år, de har delad vårdnad men hon får inte flytta från stan för pappan vägrar skriva på papper.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Ja om den som flyttar lämnar barnen hos andra föräldern behövs inga papper, då tar man ju inte med barnen.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Den förälder där barnet är skrivet måste ha den andra förälderns "tillstånd" för flytt. Den andra föräldern kan flytta som den vill.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

chrysler skrev:
Precis, det är lika illa om mamman flyttar som att pappan gör det.Men det verkar som folk har uppfattningen att mamman är extra hemsk

Ja, varför har en mamma en "stämpel i pannan" för att hon har flyttat? Vad gör henne till en sämre förälder?

Idag då arbetslösheten är stor behöver många flytta för att trygga ett arbete. Oavsett om det är pappan eller mamman så är det jobbigt för barnet. Dessutom får barnet uppleva en sådan separation med längre avstånd hårdare. Vad jag menar är att barnet blir också ifrågasatt om sin mamma då hon är den som inte är boförälder. DET tycker jag är åt :devil: !

Folk med förutfattade meningar i de här fallen som inte kan "vakta sin tunga" tycker jag är otroligt jobbiga. De finns överallt och de som drabbas stort av det här är barnen då de faktiskt själva väljer hos vilken förälder de vill bo när de är tillräckligt stora. Skall de få "skit" för det? Ett barn som tvingas välja försöker man ju i största möjligaste mån till att tänka på sig själv, inte föräldrarna de finns ju (skall finnas) där ändå!

Ps. Chrysler, jag svarade på ditt citat i första meningen, inte resten. Ds.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 797
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 632
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp