Bukefalos 28 år!

Flytta över till Frontpage?

Ploppi

Trådstartare
Jag har en egen hemsida plus administrerar en till. Min är gjord på så sätt att jag gjorde alla sidor i Word o en kompis hjälpte mig att koda till HTML. Den andra hemsidan är gjord i nåt program av ett företag.

Har lärt mig att uppdatera o lägga in bilder o texter men känner att jag skulle vilja ha ett program så jag har nu skaffat Frontpage. Har dock ingen utbildning.

Hur gör jag för att lägga över redan befintliga sidor i Frontpage. Skulle vilja ha alla där så jag kan redigera, ändra, skapa nya osv. Nån som kan hjälpa mig?

Tack på förhand,
Mvh, Ann, Stuteri Stubbäng
www.stubbang.com
 
Sv: Flytta över till Frontpage?

Om du redan har kodat sidan och vill lägga in den, så trycker du fram sidan html i vänstra hörnan på dit nya dokument o sen så kan du klicka på normal så kan du skriva och ändra hur du vill och på förhandsgranskning ser du hur sidan kommer att se ut när du lägger upp den... Vet tyvärr inte så mycket om frontpage, men lite har ja lärt mig iallafall... ;)
 
Sv: Flytta över till Frontpage?

Hej,

Tack för snabbt svar!

Jag testade med att klistra in html koden i ett nytt dokument o det funkade. Hade hoppats att jag skulle kunna lägga över hela sidorna men det kanske inte går? Jag testar vidare men tar gärna emot fler tips!

Hälsn Ann
 
Sv: Flytta över till Frontpage?

Har du tillgång till HTML-filerna som du "har som hemsida" idag?
Då är det bara att öppna dem i Frontpage och fortsätta ändra.
 
Sv: Flytta över till Frontpage?

Jadå! Strålande, det går som smort.

Nu måste jag bara veta hur jag sparar dem. Jag antar att jag ska lägga alla under my websites o skapa nya mappar där. Sen vill jag gärna ha hjälp med hur jag uppdaterar via FTP programmet. Idag gör jag det manuellt men jag har förstått att det går att göra det mycket enklare med Frontpage?

Tack igen för hjälpen.
Hälsn Ann
 

Liknande trådar

IT & mobiler Alltså vilken sida att bygga och administrera en blogg på borde jag välja? Just nu har jag hemsidan på one.com så jag har även bloggen...
Svar
12
· Visningar
1 495
Senast: nilema
·
E
IT & mobiler Om man ska lägga upp en hel massa info på en hemsida, i just detta fallet en hel lååång lista av hästar med särskild info om varje, hur...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Rednex
·
IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: meodeo
·
E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 369
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp