Flytta sto+föl

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare cactus697
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 780
C

cactus697

Vet inte om detta är rätt forum, men jag testar :) Det jag undrar är när man tidigast kan flytta sto+föl till ett nytt stall efter fölningen?

Sv: Flytta sto+föl

Om det inte är för att hästarna måste till veterinär får man inte transportera sto med föl innan fölet är 7 dagar gammalt. Många som betäcker på fölbrunsten kör iväg sto och föl när fölet är ca 10 dagar. Vilket brukar gå bra. Annars så kan det väl vara bra att vänta tills naveln lät ihop ordentligt.

Sv: Flytta sto+föl

Vi flyttade våra när den var 1-2 v gammal (har jag för mig om) eftersom det blev lite platsbrist i stallet och vi var tvugna att ta hem dem (stod hos en fodervärd)
Jag tycker personligen inte att man ska åka så långt med dem första gången. Vår resa blev på ca 15 minuter och det räckte gott och väl för att bebisen skulle bli trött :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Tuppis
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
529
Senast: animalasia
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka