Flytta ut kaninerna?

TussilagoLilleskutt

Trådstartare
Hejsan! Jag har två innekaniner som brukar vara ute på sommarhalvåret. De är ca 1 år ( lite mer) och dvärgvädurar. Nu funderar jag på om jag skulle kunna flytta ut dem. De har en stor Trixiebur i bra skick, med massor av halm samt bohus. Det kommer bli som lägst 4 grader under natten den här veckan, och på rummet de bor i är det ca 18/19 grader. Jag har hört att det inte ska skilja mer än tio grader när man flyttar ut dem, men det kommer ju vara varmt i buren. Skulle det funka att flytta ut dem? Vad tycker ni? Tacksam för svar😊🙏🏻
 
Hejsan! Jag har två innekaniner som brukar vara ute på sommarhalvåret. De är ca 1 år ( lite mer) och dvärgvädurar. Nu funderar jag på om jag skulle kunna flytta ut dem. De har en stor Trixiebur i bra skick, med massor av halm samt bohus. Det kommer bli som lägst 4 grader under natten den här veckan, och på rummet de bor i är det ca 18/19 grader. Jag har hört att det inte ska skilja mer än tio grader när man flyttar ut dem, men det kommer ju vara varmt i buren. Skulle det funka att flytta ut dem? Vad tycker ni? Tacksam för svar😊🙏🏻
Kan tillägga att de har varit ute under dagarna ett tag också🙂
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 261
Senast: Blyger
·
Däggdjur För ett år sedan skaffade vi en ny kanin när den gamla fick tas bort tyvärr verkar han inte riktigt trivas hos oss. Har eget rum där...
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: Ainon
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 219
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp