Flyttbar lösdrift?

Muraja

Trådstartare
Har sätt att det finns några tält linkande lösdriftar för hästar, som partytält. Som också verkar flytbara. Som en båge med presenningsduk runt. Vart kan man köpa såna? eller ska man bygga själv? finns det ritninga?
Eller har du andra förslag på lösningar är de också varmt välkommna.
Tänkte att det kunde vara smidigt i somamr när man byter mellan 3 sommar hagar.

Sv: Flyttbar lösdrift?

Gick just idag i en av sommarhagarna och det finns inte mycket skugga så fudnerade på hur man kunde göra.

Väldigt enkelt så kan man ju sätta fast en presenning mellan några träd, om det finns, samt en eller två som "väggar"....

Chansen finns ju att hästarna inte vågar sig dit om det blåser och fladdrar i presenningen dock.....:o.....kanske de vänjer sig oxå....

Jag tror det finns olika modeller/märken på dessa rundbågade tält och de funkar säkert kanon på sommaren.
Vntertid hade jag inte litat på dem med tanke på snömängderna som har varit sista vintrarna.

Jag har sett en hage där de har gjort som träramar mellan träd, som i en fyrkant, och satt på presenning som de sen flyttar till vinterhagen, alltså bara presenningen. Träramen står kvar i sommarhagen under vintern.

OM man kan få till det med presenning mellan träden är det nog det som är minst tidsödande när man ska flytta den.
Hur ofta komemr du byta sommarhage ?
Kanske en idé att göra en likadan lösning i varje hage så du slipper flytta den ?

Dessa tält som marknadsförs till lösdrifter..håller inte vintertid för snön, även om man tog bort det dagligen så vek sig tältet o sen har även det gett vika pga att hästen kliat huvudet mot det. Så mitt höll från höst till mars, sen fick man börja laga o lappa ihop metallen. INte bra! bygg eget är mitt råd.

Hallå TinkerTant!

Men vad var det för tält? Var det från de bolaget som säljer bil/husvagn m.m. tält?

Liknande trådar

Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar... 2
Svar
24
· Visningar
1 057
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 998
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 578
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 262
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?