Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej faktiskt inte.Skadestånd och att få tillbaka hyran är ju bara möjligt om personen går att få tag i.
Behöver dock inga skyll dig själv kommentarer.
Jag hittade ett hus att hyra i somras. Trots mina skulder mm så fick jag lov att hyra och förhandlade ned hyran tom.
Efter många turer och jag kollade upp mäklaren som hyrde ut noga (trodde jag) så skrev vi kontrakt med inflytt idag 1/10
Hyran skulle senast vara inbetald den 26/9
Japp, satte in hyran, trodde i min enfald att jag skulle få nycklarna på helgen då huset står tomt, men tji fick jag.
Smsade mäklaren på måndagen, han skyller på försäkringsbolaget att han inte kan lämna nyckeln och det är det sista jag hör från honom.
Nu svarar han inte på nåt nummer och med lite grävhjälp och detektivarbete så inser vi att han har inget kontor, hemsidan är fejk, inga anställda och ingen i växeln.
Journumret går till ett företag som inte finns, söker man på det kommer man till en blogg
Jag h ar alltså adressändrat, fixat skolskjuts, ändrat elen osv.
Och idag ska jag lämna min lägenhet och ingen tror längre på att nyckeln dyker upp. För när vi kollade upp ägaren till huset så visar det sig att den som står som ägare sålde huset till denna mäklare för flera år sedan me mäklaren har inte skrivit över lagfarten på sig.
Så jag är blåst på en hyra har ingenstans att ta vägen osv.
Chansar och lägger ut sökesannonser på flera sidor och får tag i en lägenhet på samma ort som huset. Billigare hyra, två lägenheter i ett hus.
Och jag får flytta in till helgen.
Nu ska jag "bara" få ihop en hyra till.
4200 kr tills på fredag.
Soc kanske hjälper till, vi får se imorron.
Tvivlar på att jag får se hyrespengarna från huset igen.
Suck men glad att det löste sig. Nu kommer jag bo mitt emot affären![]()
Kanske kan behövas, får hjälp med de tunga grejorna idagmen det finns massor kvar i förrådet och överallt i lägenheten
![]()
Vilken oerhört bra idé egentligen. Att bukefalisterna ringer vars ett samtal, en gång om dagen. Till dess att han har betalt tillbaka hyran till TS. Råkar man komma fram kan man bara lugnt och städat meddela att det är lämpligt och rimligt att betala tillbaka den summan han lurat av TS. Resterande summa (skadestånd) kommer att utkrävas efter genomlysning av ärendet.
Lär ju bli några hundra samtal på en dag, och om alla lämnar samma meddelande på mobilsvaret - tja...
Eller lämnat över nycklarna.Till dess att han har betalt tillbaka hyran till TS....
Eller lämnat över nycklarna.
Ännu så länge så är tillträdet bara 19 minuter försenat.
Så är det nog.Av allt som framkom igår så satsar jag mitt liv på att Sonic aldrig någonsin kommer få ett par nycklar.