Usch, hemskt att man ens säger så! Inte det bästa i en sådan situation, blir arg när jag hör hur folk kan släppa så korkade kommentarer.
Ja, den där mäklaren verkar ju vara en man med gåtor, om jag förstått det rätt så existerar inget företag/bolag på honom alls? Utöver just som påstådd mäklare? Undra hur många fler han kan ha lurat längst vägen?![]()
Han utger sig för att ha bolag+mäklarfirma. Kollar man på hans sida så ser den väldigt, väldigt seriös ut. Bilder på "personal" och "receptionist", lite lyxig ingång o.s.v. men alla dessa bilder måste mer eller mindre vara stulna. De har ingen besöksadress utan "vi möts på bestämt ställe efter kontakt" samt enbart en boxadress (som går till något postkontor). Finns flertalet kategorier på vad som säljes och hyrs ut (kiosk, bostäder, lokaler o.s.v.) men det som slog mig igår när jag spanade att den enda aktiva mäklaren var just denne som lurat Annso.
Hans företag i sig är reggat (finns att hitta på bl.a. solidinfo) men inte under mäklarföretagets namn utan ett annat. I det "företaget" finns två styrelseledamoter (och nu när jag tänker: vi kollade aldrig upp dem mer ingående) och de är reggade som typ: mäklarfirma, klädfirma, auktionsbolag bl.a.
Företagen existerar väl i sig men det de utlovar existerar då inte.