Bukefalos 28 år!

Flyttfunderingar igen...

Sv: Flyttfunderingar igen...

flytta så fort du kan. Jag begriper inte hur du stått ut hittills.
50kvm är dubbelt så stort som min lägenhet! Du borde kunna dela av rummet med bokhyllor, skärmar efter tillochmed en vägg.

Jag kom på att min systers hela lägenhet är 56 kvm och det är ju enormt :D

Hur jag stått ut? För att jag måste.
 
Sv: Flyttfunderingar igen...

Nej det har du nog rätt i. Fast det är ju bra mycket större än mina rum här :D
 
Sv: Flyttfunderingar igen...

jag kan väl säga att jag har två pojkar som delar på ca 15 kvm och två tjejer som delar på mindre än det
Det går alldeles utmärkt att låta dem dela rum ett tag, du behöver inte ha ett dugg dåligt samvete för det.
Vi har fler rum, så de kommer få varsitt rum framöver, men det är lite meckigt att få ihop det så det får vänta ett tag. (ett rum som måste renoveras efter en vattenskada och så måste vi utrymma ett kontorsrum nere så att vi vuxna får flytta dit, SEN finns det ett rum var till barnen)
 
Sv: Flyttfunderingar igen...

Njae jag tycker inte att de behöver ha varsitt rum. Men jag tycker nog det skulle räcka om 2 st delar rum om dom är i någorlunda samma ålder.

Vad vill barnen själva? Vill dom dela rum med syskonen eller vill dom ha eget?

Jag dömer dig absolut inte. Såklart ska man kunna flytta om man inte trivs. Men du frågade och jag svarade :)
Och absolut att livet tar oförutsägbara vändningar man inte alls räknat med.

Mitt första svar var innan du skrev att din mamma skjutsade er flera mil per dag. Det är ju en anledning till att såfort som möjligt flytta också.
 
Sv: Flyttfunderingar igen...

men VAD är egentligen skillnaden om två eller tre delar på ett STORT rum? Om de kan få varsin egen vrå avskilt med t.ex bokhyllor och/eller draperier...

Jag har haft tre barn i samma sovrum, betydligt mindre än det Enya nämner, i flera år och det har fungerat bra. Det är ju ingen livstidslösning och inte idealiskt när de blir tonåringar, men visst kan det fungera ett tag om det kniper.
 
Sv: Flyttfunderingar igen...

jag och min lillasyster valde själva att dela rum även när det fanns 2 tomma rum i villan.. för vi tyckte dte var trevligt:D
innan det delade 3 av oss på ett STORT rum och den äldsta fick det mindre rummet, sedan byggde mamma o pappa till så det blev ett rum till.
Jag kan tänka mig att bo i en etta med min dotter nemas problemas för att få mer pengar över.. nu spelar det ingen roll då KFM får mer pengar bara men:D
därför bor jag i en stor trea:D
 
Sv: Flyttfunderingar igen...

Jag tycker absolut att du ska ta tvåan så att du i lugn och ro kan leta reda på den perfekta lägenheten sedan. Jag och mina barn flyttade till en för liten lägenhet i helt fel ände av stan akut en gång i tiden och flyttade därifrån ungefär ett år senare och inte har det skadat mina barn. Alla är inte bundna vid sina hem utan tycker att det är helt okej att flytta lite då och då. Det är faktiskt först nu som jag inte vill flytta och det beror på att jag har hittat mitt drömhem. Innan var mitt hem bara någonstans att äta och sova på, nu är mitt hem någonstans där jag lever.

Jag hoppas verkligen att ni får fira jul i ert nya hem :) Det går utmärkt att dela av ett rum med bokhyllor, billybokhyllor fungerar jättebra. Man kan sätta två åt ett håll och två åt andra hållet så blir det både vägg och förvaring. Även om inte alla får ett fönster så finns det finns ju lampor!
Lycka till i bostadsletardjungeln!
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 981
Senast: Ramona
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 229
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 877
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 666
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp