Flyttkartonger på pall

Djurjouren

Trådstartare
Någon som vet hur många normala flyttkartonger som ryms på en lastpall som ska transporteras med lastbil? Och, följdfråga, hur många kubik är en maxlastad pall? Har fått uppgift om att det kanske ryms 24 kartonger på en pall, undrar dock om hur många kubik detta blir

Sv: Flyttkartonger på pall

En EU-pall är 120*80 cm och flyttkartonger bör vara standardstorlek för att kunna pussla dem jämnt över pallen. Men hur många som går på beror ju helt på hur staplingsbara de är. Maxlasten varierar med olika lastbilar, och därmed också kubikmåttet. Kontakta den aktuella leverantören för att få svar på hur stora deras pallplatser är.

Sv: Flyttkartonger på pall

Det borde rymmas 4 kartonger/lager på en pall och hur högt du kan lasta dem beror på lastbilsskåpets höjd. OM jag inte minns galet så är pallarna optimerade för en maxlast på ca 1000 kg, men jag har förflyttat pallar som varit lastade med nära nog det dubbla också.

24 kartonger = 6 lager. Jag kollade lite, det verkar som att de flesta flyttkartonger är ca 40 cm på höjden och då borde det gå, det blir ca 2,5 m på höjden. (= ca 2,5 kbm)
Fast är det utkörning "på stan" så används lägre bilar och då kommer man få plocka isär de höga pallarna för att det ska funka.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: malumbub
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 902
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 752
Senast: Roheryn
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?