Flyttråden

Herregud, jag har just lagt ett bud på en lägenhet för första gången i mitt liv :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Ett riktigt skambud dessutom, men ägarna har verbalt bekräftat att de är redo att sälja den till oss för det priset eftersom de behöver flytta snarast möjligt. Alla andra intressenter har boenden att sälja som de i så fall skulle behöva vänta på, medan min sambo och jag har en ynka månads uppsägning innan vi kan lämna vår hyresrätt.

Lägenheten är fin med nyrenoverat kök & badrum, jättefint bevarade detaljer från förra sekelskiftet, en egen liten trädgård, och nylagda golv i massiv ek i varje rum. Dessutom ligger den bara två gator bort vilket innebär att vi kan stanna i det här området som vi är så förtjusta i :love:

Aaaaah håll tummarna för att det går vägen det här! :bump:
 
Herregud, jag har just lagt ett bud på en lägenhet för första gången i mitt liv :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Ett riktigt skambud dessutom, men ägarna har verbalt bekräftat att de är redo att sälja den till oss för det priset eftersom de behöver flytta snarast möjligt. Alla andra intressenter har boenden att sälja som de i så fall skulle behöva vänta på, medan min sambo och jag har en ynka månads uppsägning innan vi kan lämna vår hyresrätt.

Lägenheten är fin med nyrenoverat kök & badrum, jättefint bevarade detaljer från förra sekelskiftet, en egen liten trädgård, och nylagda golv i massiv ek i varje rum. Dessutom ligger den bara två gator bort vilket innebär att vi kan stanna i det här området som vi är så förtjusta i :love:

Aaaaah håll tummarna för att det går vägen det här! :bump:
Tjohooo, vårt bud accepterades! Vi lyckades till och med förhandla oss till att samtliga vitvaror + köksbordet och stolarna (som vi blev väldigt förtjusa i under visningen) får stanna kvar :D Såvida inte något går väldigt fel (*peppar peppar*) inom de närmsta veckorna så flyttar vi in om lite drygt en månad :bump::banana::bump::banana::bump::banana:
 
Jag gick ut på långpromenad med hundarna idag på eftermiddagen. Möter sambon i hans bil som övertalar mig att åka med hem och ta en drink (ej svårövertalad :D).

Väl i bilen tar han fram en nyckel och säger "den är din". Förstår att det är nyckeln till bostadshuset på gården, två och en halv vecka för tidigt. Börjar givetvis tjuta. Sambon får stanna bilen och fråga hur det är fatt. Men vad tror han, det är ju en dröm som precis blev sann! Lyckan är total.

(Men än är ej allt betalt, så jag håller andan lite till... ;))
 
Jag gick ut på långpromenad med hundarna idag på eftermiddagen. Möter sambon i hans bil som övertalar mig att åka med hem och ta en drink (ej svårövertalad :D).

Väl i bilen tar han fram en nyckel och säger "den är din". Förstår att det är nyckeln till bostadshuset på gården, två och en halv vecka för tidigt. Börjar givetvis tjuta. Sambon får stanna bilen och fråga hur det är fatt. Men vad tror han, det är ju en dröm som precis blev sann! Lyckan är total.

(Men än är ej allt betalt, så jag håller andan lite till... ;))

:heart :heart :love: :up:
 
Hur resonerar ni kring flytthjälp, brukar ni investera i det? Vi kan inte bestämma oss för om vi ska betala runt 3000 kr för att få professionell hjälp, eller om vi ska hyra en stor skåpbil för drygt 1000 kr och fixa det själva istället. Nuvarande lägenhet är en fullt möblerad trea på andra våningen utan hiss, och vi ska flytta till en marklägenhet typ 300 meter bort.

Är det värt att betala nästan tre gånger så mycket för att slippa kånka själva, och för att ha försäkring ifall något går sönder?
 
Hur resonerar ni kring flytthjälp, brukar ni investera i det? Vi kan inte bestämma oss för om vi ska betala runt 3000 kr för att få professionell hjälp, eller om vi ska hyra en stor skåpbil för drygt 1000 kr och fixa det själva istället. Nuvarande lägenhet är en fullt möblerad trea på andra våningen utan hiss, och vi ska flytta till en marklägenhet typ 300 meter bort.

Är det värt att betala nästan tre gånger så mycket för att slippa kånka själva, och för att ha försäkring ifall något går sönder?
Det blir väll 2000 mer? Personligen hade jag lätt gjort det.
 
Hur resonerar ni kring flytthjälp, brukar ni investera i det? Vi kan inte bestämma oss för om vi ska betala runt 3000 kr för att få professionell hjälp, eller om vi ska hyra en stor skåpbil för drygt 1000 kr och fixa det själva istället. Nuvarande lägenhet är en fullt möblerad trea på andra våningen utan hiss, och vi ska flytta till en marklägenhet typ 300 meter bort.

Är det värt att betala nästan tre gånger så mycket för att slippa kånka själva, och för att ha försäkring ifall något går sönder?

Jag hade inte gjort det, pga snål :p
 
Hur resonerar ni kring flytthjälp, brukar ni investera i det? Vi kan inte bestämma oss för om vi ska betala runt 3000 kr för att få professionell hjälp, eller om vi ska hyra en stor skåpbil för drygt 1000 kr och fixa det själva istället. Det är en trea på andra våningen utan hiss det rör sig om, och vi ska flytta till en marklägenhet typ 300 meter bort.

Är det värt att betala nästan tre gånger så mycket för att slippa kånka själva, och för att ha försäkring ifall något går sönder?

Bara mat(bjuda ut på resturang, pizzeria eller liknande)/kaffe/fika/vadsom som tack för hjälpen till extra bärhjälp jämnar nog ut kostnaden? :D
Så beror väl på, jag gör det gärna till en grej att flytta med hjälp av familj/släkt/vänner men då ska dom vilja det och inte känna tvång, och så vill jag bjuda på något.
Är det inga utomstående som hjälper till så blir det ju såklart billigare. Men då hade jag nog hyrt in hjälp. Palla vara två och kånka på alla lådor, möbler i trappor utan hiss.
 
Hur resonerar ni kring flytthjälp, brukar ni investera i det? Vi kan inte bestämma oss för om vi ska betala runt 3000 kr för att få professionell hjälp, eller om vi ska hyra en stor skåpbil för drygt 1000 kr och fixa det själva istället. Nuvarande lägenhet är en fullt möblerad trea på andra våningen utan hiss, och vi ska flytta till en marklägenhet typ 300 meter bort.

Är det värt att betala nästan tre gånger så mycket för att slippa kånka själva, och för att ha försäkring ifall något går sönder?
Är det bara du och sambon? Jag hade lätt kunnat betala för det om jag inte hade vänner som kan hjälpa till.
Har hjälpt en del kompisar att flytta och tycker det är något som ingår.
Sist jag flyttade så fick jag hjälp med sängen + soffa, resten flyttade jag själv och det var slitigt.
 
Det blir väll 2000 mer? Personligen hade jag lätt gjort det.
Jag hade inte gjort det, pga snål :p
Bara mat(bjuda ut på resturang, pizzeria eller liknande)/kaffe/fika/vadsom som tack för hjälpen till extra bärhjälp jämnar nog ut kostnaden? :D
Så beror väl på, jag gör det gärna till en grej att flytta med hjälp av familj/släkt/vänner men då ska dom vilja det och inte känna tvång, och så vill jag bjuda på något.
Är det inga utomstående som hjälper till så blir det ju såklart billigare. Men då hade jag nog hyrt in hjälp. Palla vara två och kånka på alla lådor, möbler i trappor utan hiss.
Är det bara du och sambon? Jag hade lätt kunnat betala för det om jag inte hade vänner som kan hjälpa till.
Har hjälpt en del kompisar att flytta och tycker det är något som ingår.
Sist jag flyttade så fick jag hjälp med sängen + soffa, resten flyttade jag själv och det var slitigt.
Tack för er input! Vi kommer att kunna få lite hjälp av vänner och familj, men saken kompliceras av att vi vill flytta under påskhelgen då många av de vi tänkt fråga är bortresta, så hittills är det bara sambons mamma som vi vet definitivt kan hjälpa oss. Annars hade det känts som en kul grej att dra ihop ett gäng och sen bjuda på flyttpizza och öl när allt är klart :)

Vi får nog sova på saken tror jag, men spontant känns det roligare att lägga de där 2000 kronorna på ett gäng nya mattor eller nått ;)
 
Tack för er input! Vi kommer att kunna få lite hjälp av vänner och familj, men saken kompliceras av att vi vill flytta under påskhelgen då många av de vi tänkt fråga är bortresta, så hittills är det bara sambons mamma som vi vet definitivt kan hjälpa oss. Annars hade det känts som en kul grej att dra ihop ett gäng och sen bjuda på flyttpizza och öl när allt är klart :)

Vi får nog sova på saken tror jag, men spontant känns det roligare att lägga de där 2000 kronorna på ett gäng nya mattor eller nått ;)
Nu måste du räkna in pizza kostnader med ;)
 
Tack för er input! Vi kommer att kunna få lite hjälp av vänner och familj, men saken kompliceras av att vi vill flytta under påskhelgen då många av de vi tänkt fråga är bortresta, så hittills är det bara sambons mamma som vi vet definitivt kan hjälpa oss. Annars hade det känts som en kul grej att dra ihop ett gäng och sen bjuda på flyttpizza och öl när allt är klart :)

Vi får nog sova på saken tror jag, men spontant känns det roligare att lägga de där 2000 kronorna på ett gäng nya mattor eller nått ;)
Ja det kan jag hålla med om. Jag har hjälpt en kompis att packa, bara det gör ju att det går smidigare. Så även om de inte kan hjälpa till på själva dagen, så kan de kanske hjälpa till med förberedande?
Förstår verkligen, jag la hur mycket som helst på nya fina saker, bara för att! Men så flyttade jag från möblerat till tom lägenhet.
 
Hur resonerar ni kring flytthjälp, brukar ni investera i det? Vi kan inte bestämma oss för om vi ska betala runt 3000 kr för att få professionell hjälp, eller om vi ska hyra en stor skåpbil för drygt 1000 kr och fixa det själva istället. Nuvarande lägenhet är en fullt möblerad trea på andra våningen utan hiss, och vi ska flytta till en marklägenhet typ 300 meter bort.

Är det värt att betala nästan tre gånger så mycket för att slippa kånka själva, och för att ha försäkring ifall något går sönder?
När jag och sambon flyttade senast så hade vi hjälp av flyttfirma med att bära ner dem tunga möblerna in i ett stort släp som vi hade hyrt. Vi flyttade från Malmö ut på landet så hade blivit galet dyrt att ha flytthjälp hela vägen så att säga. Men att få hjälp att bära ner allt tungt från tredje våningen utan hiss var verkligen skönt! Sen fick vi hjälp av familj och vänner att bära dem lätta sakerna och sen även att bära in i huset :)

Tillägg: en annan bra grej med "flyttgubbarna" var att de var väldigt duktiga på att lasta smart i släpet, med hjälp av en grym tetris-teknik fick de in mycket mer än vad vi hade lyckats med själva :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 033
Senast: MiaMia
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 554
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp