Sv: Fnissord

När alla tanter använder våt istället för blöt...
Omoget :angel: men jag blir alltid fnissig och ler utav det..;)

Annars är väl fräckt, slida, penis, stjärt & framstjärt är också riktigt fula klassiker! :rofl:
 
Sv: Fnissord

"Men GÅ och bada!" (med betoning på GÅ)...
Förekommer ofta hos äldre damer som förlorar i kortspel, farmor t.ex. och när jag sedan hörde det från en annan dam, också vid kortspelande så ja...det blev ett stående uttryck i vänkretsen :D

:o Ofta använt uttryck av mig. Ofta varierat med "Kyss Karlsson!"

Amerikanska bekanta på besök höll på att avlida av skratt när de såg skyltarna "INFART" och "UTFART" vid macken. Nu kan jag inte låta bli att flina när jag kör in för att tanka
 
Sv: Fnissord

"Farthinder" är också en klassiker som min amerikanske farbror brukar skratta gott åt när han är på besök...

Annars fnissar jag likt TS åt "purken", och även "mög" låter skojigt. "Snorre" är en annan riktigt fnissvarning, men det säger man kanske inte på fullaste allvar så ofta heller... "Gudars skymning" är ett uttryck en kompis till mig använder flitigt, och med hennes något gammalmodiga och mycket breda skånska låter det underbart!
 
Sv: Fnissord

"Farthinder" är också en klassiker som min amerikanske farbror brukar skratta gott åt när han är på besök...

Annars fnissar jag likt TS åt "purken", och även "mög" låter skojigt. "Snorre" är en annan riktigt fnissvarning, men det säger man kanske inte på fullaste allvar så ofta heller... "Gudars skymning" är ett uttryck en kompis till mig använder flitigt, och med hennes något gammalmodiga och mycket breda skånska låter det underbart!

JA! Mög och snorre! Eller snoppe som en kompis kallar den!

Min äldsta son avskyr ordet snopp, han blir sååå generad så jag får inte säga det. Det blir "den där du vet" när vi pratar om "den där ni vet" :D
 
Sv: Fnissord

Äsch! Det är ju helt underbart! :D
...inget fnissord kanske, men jag har "uppfunnit" (bara det kanske?) ett eget uttryck:
ÄTTÄNS!!
Som Attans, fast det uttalas på brittisk engelska (ja, försök!) :D
(Kom till när jag och bästa vännen gick och pratade svengelska...vi skrattade så vi nästan grät där och då :rofl: nu börjar omgivningen vänja sig vid detta som blivit ett vardagsord för oss, och några i vår vänkrets också för den delen :p )

Jag vet att hon råkat säga det i skolan någon gång, och ptja, de har fnissat oförstående :D "hahahaahahah! Va?" :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Fnissord

Jag vet inte om det är klassat som fniss-ord men vi brukar säga "Whippers Whoppers" om vindrutetorkarna i bilen... :D. Fråga mig inte hur vi kommit på det, för det vet jag inte. :-)
 
Sv: Fnissord

(...) så är pulla ett ord jag hela tiden fnissar åt. Det är så fult!(...)

I min vänskapskrets används det ordet hundratals ggr om dagen. Fast då oftast som t.ex "ninjapulla" eller "pulla bossen". Men då är det bara oskyldig svengelska som betyder att man drar på sig ett gäng fiender i World of Warcraft ;)
 
Sv: Fnissord

Jag vet inte om det är klassat som fniss-ord men vi brukar säga "Whippers Whoppers" om vindrutetorkarna i bilen... :D. Fråga mig inte hur vi kommit på det, för det vet jag inte. :-)

Och vi säger att vi googlar vatten när vi Sodastreamar. Oklart hur det gick till :D Jag har dessutom råkat säga det till folk utanför familjen med underliga blickar som följd...
 
Sv: Fnissord

Sambons bror säger nedrans ibland när något går fel :D
Låter så kul, speciellt när det kommer från honom för han är inte en person som använder den typen av ord i vanliga fall :D

Sambon (och numer även jag :D) säger drulen istället för snopp haha.
 
Senast ändrad:
Sv: Fnissord

Jag och några av mina vänner får lite konstiga blickar när vi säger att vi har "gorm"...Ni vet..gorm i foten, eller gorm i armen...Helt logiskt betyder det när foten eller armen har somnat och det känns som tusen nålar. Gorm. Japp. Fullt logiskt ord..:angel:
 
Sv: Fnissord

Sonen tycker det låter som en rejäl brakskit när vi kör sodastreemern så här kallar vi det "Pruttat vatten" :D
 
Sv: Fnissord

Dags att väcka tråden, den är ju rolig!:D

Framrumpa sa jag som barn:angel:

Det där med att tanter säger våt istället för blöt, det får mig också att bli omogen och fnissig:angel::D
Min pappa säger ibland pluska istället för plånbok.


När min sambo jobbade med barn så fick han höra en del roliga ord.
När barnen skulle få kvarg till efterrätt, sa dem alltid KNARK! Så hos mig och sambon har det också blivit knark!:p

På tyska ska jag inte en börja skriva upp alla ord jag fnissar åt!
 
Sv: Fnissord

Nämen, det säger jag hela tiden :D Knasigt, aldrig hört/läst om någon annan som säger så haha.
 
Sv: Fnissord

Hahaha vad kul att tråden inte dött!

Jag har mååååååånga ord som låter roliga men så klart när jag ska komma på dem så kan jag inte, så jag får allt vackert fundera ett tag till! :D
 
Sv: Fnissord

Jag använder ordet rutsprut enbart för att det är så himla roligt.
Rutsprut = spolarvätska

Jag fnissar lite varje gång jag läser eller hör ordet aspekt, eftersom det automatiskt blir apsekt i min hjärna :D
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 463
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 458
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 769
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp