Bukefalos 28 år!

Sv: Fnissord

Framrumpa sa jag som barn:angel:

Det sa min farmor, men på ordentlig halländska. Väldigt roligt nu men då var det ju helt normalt... ;)

Jag skrattar åt min mamma som säger "det där" och viftar lite söderut om underlivet och "såna där" om mensskydd. Hon är ändå inte så himla känslig för att prata om sådant så länge det inte är just personligt, häromdagen berättade jag för henne att "polyteism" betyder att man dyrkar många gudar, och hon ropade vid lunchbordet att hon trodde att jag sa att man dyrkar många KUKAR. Det var visst inga problem ;)

Annars är mitt senaste fnissord så enkelt som "tjena" - så som de säger i Café Bärs.

Jo, det finns en grej till. Fast det kanske inte är roligt för utomstående egentligen, jag vet inte. Men för drygt tio år sedan var jag och min dåvarande pojkvän samt min bästa kompis ute på en ö i Göteborgs skärgård för att bada och sola och ha oss lite grann. Det tog lite tid att hitta något bra ställe att plantera oss på och dåvarande pojkvännen blev gnällig för att han var hungrig och då stampade min kompis i berget - 153 cm mot hans 189 - tittade honom strängt i ansiktet och sa "Vad fan är det med dig, har du fått sand i stjärta' eller?!" - vilket numera är ett allmänt uttryck för att vara lite grinig. Och jag skrattar lika mycket varje gång det kommer upp.

==

Voff: när mina föräldrars SodaStream var ny frågades det ofta hur många pruttar det skulle vara... :D

==

Åh. Det finns en annan grej som jag skrattade så att jag höll på att dö åt när jag hittade det av en ren slump på Ratsit, men jag vet inte om det är okej att skriva då det faktiskt är personuppgifter - dock ingenting som inte finns att hitta på Ratsit eller Hitta.se, alltså inga personnummer eller så. ulloooooo?
 
Sv: Fnissord

I min vänskapskrets används det ordet hundratals ggr om dagen. Fast då oftast som t.ex "ninjapulla" eller "pulla bossen". Men då är det bara oskyldig svengelska som betyder att man drar på sig ett gäng fiender i World of Warcraft ;)

När min kille satt och spelade och sa "pulla sköldpaddan" då började jag fnissa hej vilt. Låter ju HELT fel:p
 
Sv: Fnissord

knapplån

Sambons morfar sa häromdagen när vi pratade hösilage "börjar det inte mjöla då?" O_o Mjöla betyder tydligen mögla :D

Töjar som i orkar fnissar jag ibland åt.

Även sammansättningen av orden "fruktansvärt bra", man vet ju inte riktigt om det är hemskt eller något som verkligen är bra.
 
Sv: Fnissord

"Men hujedamig" på riktig småländska :D

Då kan inte jag låta bli att dra på smilegroparna.
 
Sv: Fnissord

Knapp

Ordet skumt får mig alltid att fnissa, för det får mig att tänka på en man som ligger i ett badkar överfullt med skum. Hur den kopplingen kommit till har jag ingen aning om:p

Tok är ett annat fruktansvärt fnissigt ord, speciellt när någon säger: Din tok!
 
Sv: Fnissord

Knapp

Ordet skumt får mig alltid att fnissa, för det får mig att tänka på en man som ligger i ett badkar överfullt med skum. Hur den kopplingen kommit till har jag ingen aning om:p

Nu kommer den bilden av en gubbe liggandes i ett skumbad finnas i huvudet varenda gång någon säger skum :p
 
Sv: Fnissord

Sambons bror säger nedrans ibland när något går fel :D
Låter så kul, speciellt när det kommer från honom för han är inte en person som använder den typen av ord i vanliga fall :D

Sambon (och numer även jag :D) säger drulen istället för snopp haha.

Kebabrulle får ibland heta Kebabdrule här
icon_smile.gif
 
Sv: Fnissord

Prutta är ju ett galet roligt ord på nåt som är rätt otrevligt :)

Ha ha, tycker jag med.

Sen pille, pillesnopp, snorren, barsk är lite kul, kollifes ett ord jag och en kompis hittade på som riktigt små det är typ en grej som man inte vet namnet på, även sallitåa var ett egenuppfunnet ord, det hade aldrig någon direkt definition :D

Hjärtsnörp är lite skoj också. Klitoris kan jag inte med alls, som ord alltså. Pungsvett :yuck:

Kommer säkert flera :angel:
 
Sv: Fnissord

JA! Mög och snorre! Eller snoppe som en kompis kallar den!

Min äldsta son avskyr ordet snopp, han blir sååå generad så jag får inte säga det. Det blir "den där du vet" när vi pratar om "den där ni vet" :D

Snorre... Vi hade en mäklare en gång som heter Snorre :o och en bilförsäljare vid namn Dick... :o vi är som omgivna av olila typer av snorrar i min familj tror jag.
 
Sv: Fnissord

Fingerklypan fnissar jag åt (när man är fumlig - "äh jag har fingerklypan!", gärna uttalat med "brett" L)

Ordet Sturk, har dels hört det som efternamn plus i Sturkö - fnissfaktor!

Böckling - bara allmänt kul :D
 
Sv: Fnissord

Snorre är ju egentligen ett fint gammalt namn, dock vanligare i Norge och på Island än här. :) Anses betyda "vildhjärna" och det är ju lite trevligt. :)
 
Sv: Fnissord

*kl*

Inte jag som fnissar, men min morsa klarade inte av något alls som hade med sex att göra.

Hon sade "stjärt" om könsorganet. Pojkar och män fick lov att ha "snopp" men som flicka var fittan hemlig och skamlig och skulle helst inte finnas så den blev i stället en del av "stjärten".

Jag hatade detta, redan när jag var riktigt liten. I tonåren gjorde jag en grej av att kalla det för vad det var. Någon gång hade hon sagt något om "stjärten" och jag blev helt vansinnig: "FITTA! Mamma, det heter FITTA! FITTA, FITTA, FITTA, FITTA! FITTA!!

En annan gång hade hon köpt en hundleksak i form av en kuk ("snopp", mamma skulle aldrig säga kuk) - enbart för att den var i form av en kuk - och hon var ju väldigt fnissig kring detta (undrar än idag hur hon ens klarade av att ta med den till kassan och betala för den!). Så jag gjorde en grej av det. Pressade in överdrivet många "kuk" i omnämnandet av denna hundleksak och morsan höll ju på att DÖ! av skam: "Titta, en KUK!! Heeeeej kissekatten vill du leka med KUKEN?? Titta en KUK, lilla kissekatten, *pip pip*, ojoj, KUKEN piper!! KUK-KU... jag menar, PIP-PIP på dig kissekatten!! Ska vi kasta KUKEN? Ska vi kasta KUKEN? Ja, vi kastar KUKEN! Spring efter KUKEN då, kissen! ... Duktig kisse som hämtade KUKEN åt matte, *pip*, ojdå, pep KUKEN igen?"

Eller som den gången morsan var helt stissig över att min syster (i gymnasieåldern vid tillfället; jag var ca. 11-12) skulle på en fest där det fanns KILLAR!!! :o :o :o Morsan höll ju på att gå upp i limningen och var helt hysterisk, så jag vrålade något i stil med: "MEN FÖR I HELVETE MORSAN, LÅT SYRRAN KNULLA OM HON NU VILL DET!!" Ansiktsuttrycket ...
 
Sv: Fnissord

Jag dör :rofl:

Jag tycker dingeling är väldigt underhållande.

Sexkväll var bra den oxå. Handlar inte om vad det låter som.
 
Sv: Fnissord

Jo, det finns en grej till. Fast det kanske inte är roligt för utomstående egentligen, jag vet inte. Men för drygt tio år sedan var jag och min dåvarande pojkvän samt min bästa kompis ute på en ö i Göteborgs skärgård för att bada och sola och ha oss lite grann. Det tog lite tid att hitta något bra ställe att plantera oss på och dåvarande pojkvännen blev gnällig för att han var hungrig och då stampade min kompis i berget - 153 cm mot hans 189 - tittade honom strängt i ansiktet och sa "Vad fan är det med dig, har du fått sand i stjärta' eller?!" - vilket numera är ett allmänt uttryck för att vara lite grinig. Och jag skrattar lika mycket varje gång det kommer upp.

Åh det ska jag definitivt börja använda!! HAHA! :rofl:

(Av nyfikenhet; vilken ö blev det? :D Är uppväxt i skärgården.)
 
Sv: Fnissord

Ord och ord.. men namn

Har en kollega vid namn Jerker. På en affärsmiddag med våra amerikanska samarbetspartner säger en av dem plötsligt: ”Jerker…. Dude, whats up with your name?”

Så nu kan jag inte höra namnet Jerker utan att fnissa
 
Sv: Fnissord

Jag tror att det var Styrsö, men kan lika gärna ha varit Donsö, de två var våra vanligaste utflyktsmål :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 469
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 798
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp