Fodade leggings/tights?

Bukefalos 30 år!

Shixle

Trådstartare
Får upp mycke reklam sista tiden på fodrade tights. No vet, de som ser ut som vanliga strumpbyxor.
Men..
Är det nått märke/sida som är legit? 😅 man är ju lite skeptisk till sånt man ser på instagram..

Skulle vilja ha nått som faktiskt är varmt nog för vinter 😅 har de fodrade träningstightsen från engelsons, och den borstade insidan funkar bara enschi till typ 5 plusgrader 🙈 än mindre minusgrader.. sure, kanske blir för varmt inne sen med tjocka fleecetights..men ändå 😗

Nån som köpt från nått och det blivit bra?

Får upp mycke reklam sista tiden på fodrade tights. No vet, de som ser ut som vanliga strumpbyxor.
Men..
Är det nått märke/sida som är legit? 😅 man är ju lite skeptisk till sånt man ser på instagram..

Skulle vilja ha nått som faktiskt är varmt nog för vinter 😅 har de fodrade träningstightsen från engelsons, och den borstade insidan funkar bara enschi till typ 5 plusgrader 🙈 än mindre minusgrader.. sure, kanske blir för varmt inne sen med tjocka fleecetights..men ändå 😗

Jag är skeptisk till tights i kallare väder. Det går liksom emot logiken att man kan få tillräckligt med isoleringseffekt när det inte finns utrymme för någon större mängd luft.

Från ca -5 tycker jag man antingen behöver komplettera med annat (typ överdragsbyxor eller yllekjol+benvärmare) eller gå över till termobyxor (för att kunna ha något under som passar till innetemperatur när man tar av sig). Lite beroende på varför man är ute - motion, praktiskt arbete, eller ta sig till något där man ska vara presentabel inne.

Har ett par från Calzedonia som ser ut som vanliga strumpbyxor, tycker de är varma och sköna men har inte haft chansen att testa i såpass kallt väder ännu 😅

De funkar bra om man ska på fest och inte spendera särskilt lång tid utomhus. Att promenera till och från tunnelbanan i nollgradigt var inga problem. Men om jag hade behövt gå längre än 20 min hade jag satt på mig riktiga byxor.

Följer, jag använder just nu mina ridbyxor från Zaczess även till gårdsjobb och promenader. Jättesköna och funkar ner till -10, men jag hade velat ha ett par icke-hästiga utan silikonskoning.

Under vinterhalvåret typ lever jag i fuskpälstights från Rusta (dvs fuskpäls på insidan). Jag köpte ett par för några år sedan, och efter det har det blivit mååånga par (eftersom det blir hål högst upp mellan låren efter ett tags användning för mig). Just nu tror jag att jag har cirka 5 par som jag växlar mellan - och nu som gravid är det verkligen det enda jag har, eftersom byxor börjat bli obekvämt (byxor är också kallare att ha på sig än de här tightsen). De här tightsen är extremt flexibla, och det är inga problem att dra upp dem över magen nu som gravid (men de kändes inte heller för stora på något sätt innan graviditeten).

En vinter sålde de inte dem, då var det lite panik - jag hittade till slut några från Primark som var liknande, även om de var mindre mjuka och trevliga. (och då hade jag först testat att gå i varenda kläd- och sportaffär i ett köpcentrum och frågat vad de hade för fodrade tights - inget som var ens i närheten).

Jag har hittills inte hittat något annat som jag tycker är varmare eller bekvämare.

Men..

Jag skulle också vilja ha såna. Men inte för att värma mig utomhus. Jag vill ha ett par som är varmare än vanliga tights men inte så varma att de blir för varma inomhus. Ska jag vara utomhus i kyla tar jag på mig riktiga ytterkläder.

Jag har ett par tights med fuskpälsinsida från Primark. De är jättevarma jag kan gå ut med dem i minusgrader men om jag är i huset där det är ca 20 grader är de lagom inomhus men i lägenheten där det är 22-23 grader är de för varma inomhus.

Jag har ett par tights med fuskpälsinsida från Primark. De är jättevarma jag kan gå ut med dem i minusgrader men om jag är i huset där det är ca 20 grader är de lagom inomhus men i lägenheten där det är 22-23 grader är de för varma inomhus.
Jag har likadana, älskar dem!

Jag har typ ALLA färger från Rustas tights... ÄLSKAR dem ... Både deras fodrade och de med fuskpäls (som nu kommit med bruna och grå med)

Jag har ju gått upp å ner i vikt men köper alltid L/XL storleken och är det vinter har jag dem under mysbyxor eller så ... Går tom att ha under "finbyxor"... Lever också med mina året runt ! =) Älskar tights.

Jag har typ ALLA färger från Rustas tights... ÄLSKAR dem ... Både deras fodrade och de med fuskpäls (som nu kommit med bruna och grå med)

Jag har ju gått upp å ner i vikt men köper alltid L/XL storleken och är det vinter har jag dem under mysbyxor eller så ... Går tom att ha under "finbyxor"... Lever också med mina året runt ! =) Älskar tights.
Har nu köpt 1 par grå med fuskpäls samt 1 par lite tunnare lila (fodrade?) Hoppas att de är lika bra som ni säger. Pälstightsen har ovanligt (väldigt) hög midja i alla fall, jag har precis tagit på mig dem.

Har nu köpt 1 par grå med fuskpäls samt 1 par lite tunnare lila (fodrade?) Hoppas att de är lika bra som ni säger. Pälstightsen har ovanligt (väldigt) hög midja i alla fall, jag har precis tagit på mig dem.

Har haft mina grå på jobbet med en tunika hela veckan på jobbet ;) Man känner sej "påklädd" med dem.
Jag är ju den generationen som är uppväxt med färgglada strumpbyxor ;) Så jag känner mej mkt hemma i tights. =)

Känner oxå att det får försökas tas en tripp till rusta..behöver lix belysning till inglasningen som har större lampor 😅

men man är ju alltid lite skeptisk till storlekarna.. köpte de lite fodrade på coop, softer days lr nått, i L/XL.. passade inte alls 🙈 jag har typ 42/44 nu. Gav dom till svägerskan som är typ 36 lr nått, och på henne blev dom bra 😅

• Ledsen
Reactions: eyz
Känner oxå att det får försökas tas en tripp till rusta..behöver lix belysning till inglasningen som har större lampor 😅

men man är ju alltid lite skeptisk till storlekarna.. köpte de lite fodrade på coop, softer days lr nått, i L/XL.. passade inte alls 🙈 jag har typ 42/44 nu. Gav dom till svägerskan som är typ 36 lr nått, och på henne blev dom bra 😅
Jag använder L/XL i Rustas fuskpälstights, men ligger just nu nog på typ XXL i alla fall i andra kläder - definitivt XL snarare än L.

Men..

Dumt svar kanske men jag joggar i min tunnare ridkjol :) det blir precis lagom.

Men om du menar till vardags har jag tjockare kjol, kanske undderkjol och använder kappa/mammakorv.

Köpt Rustas nu. Det var inte riktigt det här jag menade... Det här är ju "strumplösa strumpbyxor". Sköna och varma men skulle aldrig ha bara dom här istället för byxor. Det är dubbel söm över rumpan, skitfult. Det vill jag inte visa bland folk.

Underställstights kanske man kan kalla dom, jag kommer iaf använda dom som långkallingar.

Jakten fortsätter! Jag vill ha något i stil med Zaczess teddyfodrade ridbyxor, riktiga byxor liksom, i material som tål lite. Och som har varmt foder. Men utan silikonskoning - och utan dubbelsöm.

1000034207.webp

Köpt Rustas nu. Det var inte riktigt det här jag menade... Det här är ju "strumplösa strumpbyxor". Sköna och varma men skulle aldrig ha bara dom här istället för byxor. Det är dubbel söm över rumpan, skitfult. Det vill jag inte visa bland folk.

Underställstights kanske man kan kalla dom, jag kommer iaf använda dom som långkallingar.

Jakten fortsätter! Jag vill ha något i stil med Zaczess teddyfodrade ridbyxor, riktiga byxor liksom, i material som tål lite. Och som har varmt foder. Men utan silikonskoning - och utan dubbelsöm.

Visa bifogad fil 176846
De här (länk) har jag testat och de är väldigt sköna. Finns smala varianter och olika sorter i fejkläder också. Men det beror på hur tåliga de ska vara utomhus, ski leggings för skidåkning kanske är mer vad du menar?

Maya Freya (vars leggings är de enda jag numera köper överhuvudtaget) har vinterleggings. Tjockare material och borstad insida. Osäker på hur varma de är men man ska kunna springa utomhus med dem i alla fall. ÄLSKAR Maya Freyas leggings!!

De här (länk) har jag testat och de är väldigt sköna. Finns smala varianter och olika sorter i fejkläder också. Men det beror på hur tåliga de ska vara utomhus, ski leggings för skidåkning kanske är mer vad du menar?

Nja bara tåla en skogspromenad typ, eller lättare trädgårdsarbete på hösten.

Ska kolla på ski leggings!

Visa bifogad fil 176846
Jag har ett par från H&M. Ser ut som vilka vanliga träningstights som helst men med fodrad insida.

Liknande trådar

• Fleecestrumpbyxor?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat