Foder med låga stärkelsehalt?

J

jezekl

Hej!
Jag har nu läst att en fånghäst ska ha (kraft)foder med låg stärkelsehalt. Vilka foder stämmer in på det? :confused: Havre har jag förstått inte gör det.

Korn? Vetekli? Betfor? Annat...?
 
Läs här om samma sak så hittar du ju också vilka fodermedel som är lämpliga. :smirk:

Korn kan du stryka direkt! Betfor, lucern, BRA hö, vetekli, aspbarkspellets mm. Krafft Breed och Protein har också lågt stärkelseinnehåll, så om man har dåligt hö kan dessa vara en hjälp.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 709
Senast: CaisaCax
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: Vitsippan
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 138
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp