Foder på granngården?

dramatik

Trådstartare
Jag undrar om någon vet om man kan köpa alla fyra sädesslagen (korn, havre, vete och råg) på granngården säckvis?:) Korn och havre vet jag att det finns där, men vete och råg då? Säljs det ens säckvis som foder?

Sv: Foder på granngården?

Jag har inte sett att dom har vete och råg.
Vad ska du ha det till?
Råg brukar väl inte användas till foder så mycket. Det lär ha dålig smaklighet, åtminstone till nötkreatur.
Däremot rågvete används ju till foder.

Jag skulle blanda torrfoder åt mina råttor och tänkte köpa säckar. Men det visade sig att råttor kan få parasiter om de äter säd som inte upphettats först. Så det är inte aktuellt längre, men tack ändå:)

Jag brukar låta anticimex mata mina råttor.....

Det finns hel havre och havrekross, hel korn och kornkross, hel vete och vetekli men inget råg? vad för djur utfodrar man med råg?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 988
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
855
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 217
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka