foder råd

Rotterö

Trådstartare
En kompis har en labbe som varit dålig ett tag. En trä flis i tonsillen. Men nu är allt bra.
Men hunden har ökat ivikt för att den ej kunat va ute så mycke. Legat inne på djurklinik.
Nu vill hon byta foder samtidigt.
Till ett medel klass foder ej för dyrt. Få ner hunden i vikt.

Sv: foder råd

ett bra foder som inte är så dyrt är standardt. jag betalar ca 470 kr per 15 kg och då får jag det hemkört. magnussons meat & biscuit kostar ungefär detsamma och det fodret finns på alla ica maxi. om hunden inte är megafet så hade jag fortsatt med ett foder för normalt aktiva hundar men minskat mängden och eventuellt tillsatt bulk som rivna morötter eller vitkål. min labbe på 35 kg äter 5 dl standardt per dag.

är hunden däremot mycket överviktig så finns det särskilda bantarfoder att köpa. de är ganska dyra men ska ju bara ätas under en kortare period.

jag rekommenderar inte sk lightfoder, särskilt inte av sämre märken. de innehåller en massa onödiga kolhydrater och min erfarenhet är att pälsen blir urkass och hunden skiter som en elefant men blir om möjligt ännu fetare.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 940
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 585
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Då vi har problem med att få ner Ascot i vikt så skulle jag gärna vilja få tips och råd på vad vi kan göra. Jag noterade i...
Svar
11
· Visningar
1 163
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka