Foder som ger bra päls och lyster?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Flo-Jo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 377
F

Flo-Jo

Vad kan ni rekomendera för foder som ger de där extra för pälsen
De finns 200 olika sortersfoder och alal säger olika.
Så jag undrar vad änvänder ni er av?

Jag använde Royal innan men eftersom min ena kille slutat äta de så beslutade jag mig för att pröva James Wellbeloved.
Någon som provat deta foder?
Jag har hört att de ska vara bra men de räcker inte för mig=)

Sv: Foder som ger bra päls och lyster?

En rå äggula då å då e toppen för pälsen tycker jag....:)

Hill's är också ett bra foder att ge till både hundar och katter. Och ett foder som heter Specific. Båda fodrena går att köpa hos veterinären. Dom är testade och tillverkade i kontrollerad miljö och innehåller bra ingredienser.
James Wellbeloved är inget jag har hört talas om.
Men Hill's, Specific och Royal kan jag varmt rekomendera.

Ge hunden ett ägg då o då. Ge hunden även
VITAMIN B
Så köp det foder du tuycker passar, så lägg till vitamin B och ägg
Så skall du se på bra päls

Jag ger flytande B vitamin , finns i tablett form också

Jag brukar ganska ofta få kommentarer om hur fin päls mina hundar har, måste få skryta lite:angel:

Förut fick de Standardt extra & nu får de Nutro (lamm & ris, mörkgrän säck). Ger även laxolja ibland & köttfärs & nåt ägg då & då.

Finns laxolja att köpa i vanlig livsmedelsaffär eller det är någon speciell affär?
Verkar bra att pröva!

Specific får min hund fin päls av. Plus man kan ge vetegroddsolja för att få pälsen extra fin.

Jag ger Bravo Special, ett fruset färskfoder, till min franska bulldog. Det gav jag även till mina tidigare hundar.

Jag har bytat på båda mina nu mer eller mindre från torrfoder till Bravo Plus, ser ganska stor skillnad i glans å hårlag på båda...
Får ändå en rå äggula då å då....

Liknande trådar

Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde... 2
Svar
24
· Visningar
5 531
Senast: calm
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 330
Senast: Lillebjörn
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 709
Senast: Irival
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice... 2
Svar
24
· Visningar
4 953
Senast: Monifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka