Foder till seg sur bruntsto

I

Izah

Hej!
Mitt sto är en mardröm att rida när hon brunstar. Hon vägrar när hon ska hoppa, är seg som ett gammalt tuggumi och är HELT otrolig! Hon är jätteseg och tycker allt är jobbigt. Jag har provat respons men det hjälper inte. Jag vill ha något foder där jag kan få RIKTIG fart i henne. Jag är tävlingsryttare och vill inte ha en sån seg häst när hon brunstar. För övrigt är hon världens bästa hopphäst. Helst vill jag ha ett foder som gör hästen nästan het, eller ännu bättre, gör den het! Jag har även provat lugnande hormon, men det var absolut helt meningslöst att ge henne.

Altså vill jag ha ett foder, eller råd och tips på hur jag ska göra för att få henne riktigt pigg!

Sv: Foder till seg sur bruntsto

Tyvärr går det inte att fodra bort brunst.
Munkpeppar kan funka men det lät som att du redan provat det eller något liknande.

Du får het enkelt skita i att tävla då brunsten är som värst. Finns många som måste göra så.

Sv: Foder till seg sur bruntsto

stoet som jag rider blir riktigt djävlig under brunst, skriker bara när folk tittar på henne :p
vi ger henne örter, som gör att hon inte har lika ont, dom heter dodson och horriel stroppy mare, fungerar jätte bra på henne ! :grin:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 409
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 073
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med... 2
Svar
28
· Visningar
6 338
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hej, Jag behöver råd angående min border collie som har världens känsligaste mage 😭 Han är 5 år, och har ibland fått riktigt dålig...
Svar
6
· Visningar
1 652
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka