Foder utan ris och fjäderfä

feel

Trådstartare
Har en chihuahua som mest troligt har fodermedelsallergi. Behöver hitta ett foder utan ris och fjäderfä, helst utan majs också. Han har även otroligt känslig mage... Färskfoder funkar inte. Har ni några tips?

Acana Lamb. Det är lamm och grönsaker. Acana Pacifica, fisk och grönsaker. Orijen Six Fish, fisk och grönsaker.

Acana Lamb låter bra, vet du storleken på foderkulorna? Är de tuggbara för en chihuahua?
Det är "plättar" dryga centimtern i diameter och tjocklek på ett par mm, så lätta att bryta av. Mina dvärgpinschrar äter likadana fast annan sort från Acana utan problem.

Magnussons Meat & Biscuit Grain-free har små bitar, mindre än Magnussons Meat & Biscuit Adult. Du kan skicka efter en gratis provpåse från tillverkaren Magnussons. Mina katter får smaka några foderkulor ibland och då kan äta båda sorterna utan problem.

Acana finns också med griskött Acana Pork & Butternut Squash. Jag skulle själv föredra att ge Acana Lamb & Apple som någon redan föreslagit.

Earthborn Holistic Meadow Feast Lamb är också utan fjäderfä, ris och majs.

Magnussons Grain Free innehåll:
Sammansättning (samtliga ingredienser är av svenskt ursprung)
Färskt nötkött 44%, ärter, torkad potatis, kallpressad rapsolja, färska ägg, palsternacka, morötter, potatis, blåbär, lingon.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
711
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 134
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
588
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur