B

**BORTTAGEN**

Vilket är det "bästa" fodret?
Vad kostar det?
Hur mycket bör en katthona på 2 år och på 2 kg äta?
Mkt aktiv och självklart liten och nätt...
Vad kan man köpa detta foder?

Hoppas på svar!
 
Jag är jättenöjd med Royal Canin :)

Jag ger mina fri tillgång på Royal Canin Fit och betalar 479 kr för 10 kg.

/snurpe
 
Min äter också Royal Canin outdoor... och så sätter jag den högt så slipper jag betala syrrans hundmat... ;)
 
Min katt äter Ronyal Canin Indoor. Som du förstår är hon en innekatt. Hon väger 3,2 kg och är drygt ett år gammal. Fodret köper jag i djuraffären. Kostar ca 500 kr för 10 kg.
 
Min äter Hill's och James Wellbeloved. Hill's är det vet rekommenderar, James Wellbeloved är bra för hans lite känsliga mage, det innehåller inga konserveringmedel, färgämne osv som nästan alla andra foder har.
Royal canin är det som finns i flest affärer.
Alla märken har flera olika sorter, och där måste man ju välja utifrån sin egen katts behov. Indoor är den varianten jag skulle testa först, eftersom det är ett ganska "generellt fungerande" foder... Om inte katten håller hullet kan man ju gå up på ett mer energirikt foder, då brukar "Hair & skin" varianterna vara bra. Det står på förpackningen vad katten bör äta av just det fodret, och bli inte förskräckt om det ser väldigt lite ut, kvalitetsfoder har hög andel smältbart protein, och katten behöver inte äta så mycket av det.
 
Vi använder Royal Canin Sensitive till våra 2 katter. En hona på 4 år och en hane på 2 år.

De är innekatter och har fri tillgång.
 
hur länge räcker 10 kg för din del då? Nu vet jag ju inte hur många du har... Själv så har jag två stycken. Har lite svårt att hålla dom i fint hull, de är både inne och utekatter - får själva bestämma! Den ena är väldigt aktiv och "vaktar" och har mycket att sköta på gården, medans den andra ligger och vilar i höet eller i sängen mestadels.
 
Jag har i dagsläget två kissar (den tredje kommer på torsdag :love:)

Just nu har jag jättedålig koll på åtgången :o Köpte 4-kilos förut och om jag inte helt missminner mig räcker en sådan i runt en månad (men jag kan vara helt ute och cykla :o)

/snurpe
 
jag vill egentligen också ha en till... :love:
men måste försöka hålla tyglarna korta, det kommer sluta med att vi har alldeles för mkt djur av alla dess former och storlekar!
 
10 kg på 3 månader var nästan precis vad vi trodde. Våra katter har alltid fri tillgång.

Ger ni någon annan mat förutom torrfodret? Någon sorts burkmat eller annat??
 
Mina två katter får Royal Canin Indoor. En säck på 10 kg kostar strax under 500:- och räcker ganska bra precis i tre månader. Mina katter har fri tillgång till torrfoder. Ibland får de Friskies portionspåsar, men inte så ofta.
 
Jag kör med Hills senior. ena katten har/haft urinsten därför kör jag Hills foder. Anledningen till senior är nåt mellanting jag tagit. Har en katt på 8 år och den andra på 1 år....egentligen ska väl den äldre äta Adult som är för katter över 6 år...fast det känns lite extremt till 1 åringen...så då vart det nåt mittemellan. Har ingen aning om hur mycket dom äter...den ena katten är överviktig och den andra behöver äta mycket. Svår balansgång...Fast dom har inte fri tillgång. Får kanske 3 ggr/dag. Detta foder kostar 179:- för 2 kg...dyyyyyrt...
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
679
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 322
Senast: tanten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp