”Foderbiten kommer att lösa sig”

I tider av fortsatt värme och dåliga skördar är oron stor hos många lantbrukare. Ibland onödigt stor, menar regionordföranden på LRF i Jönköpings län.
– Jag skulle också vara oroad, men om du funderar igenom din situation, skapar en handlingsplan ihop med rådgivare – då blir det nog lite lättare, säger Anders Friberg.

Har du läst? De skriver om ekonomi. Att det kan bli dyrare i 2 år men med hjälp av banken, sina rådgivare och att man kan visa att man har en plan gör att man ändå kan ”klara sig”.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 859
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 592
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 521
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka