Foderbord!

unki

Trådstartare
Tänkte bygga ett foderbord att ha ute i hagen och lägga hö och halm i. Tänkte mig ett med tak! Någon som har sånt och/eller har byggt ett? Önskar få massor av tips på hur det kan se ut och vilka erfarenheter ni har!
TPF / Annika :bump:
 
Har inga tips bara en fundering. Borde man inte göra ett sådant mobilt? Alltså flyttbart, eftersom det ofta blir ganska geggigt runt dem. Bara en tanke!

/Hippo
 
Fick tillbaka mailet...något fel på din mailadress?

Jag skickade även bild på foderbordet...men som sagt...kom tillbaka...
 
Kan tipsa om att i tyskland används ofta stenplattor/gångplattor....på den ytan där hästarna har sitt foderbord.

Vill man ha en enklare variant så kan ett lass makadam i storlek 030 också vara en variant.Att göra en yta som sträcker sej ca 3 meter ut ifrån foderbordet ifrån alla håll...ca 20 cm tjockt.Men detta kräver förstås påfyllnad då och då.

Ofta kan det vara bra att välja en yta för sitt foderbord som har lite höjd...så vattnet rinner ifrån stället istället för att ansamlas på jus det stället.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 715
Övr. Hund Har någon byggt ett litet hundkrypin i sitt stall? Jag tänkte göra det och även få till någon värmekälla. Blir i ett hörn och så blir...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Pooh
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: Fazeem
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 343
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp