Foderforumet

M

Madelene

Jag har en liten fråga som jag hoppas kunna få ett vettigt svar på.

Förut så ställdes det frågor på foderforumet om enskilda foderstater, detta är nu förbjudet. Varför?

Är det någon som gratis vill hjälpa till med foderstat åt någon annan häst ska denne då inte få göra det?
Då skulle vi slippa massa smygtrådar där folk ändå får hjälp med sin foderstat. Ju mer regler desto mer sätt hittas det att kringgå dom.
Kanske man skulle skapa ett underforum istället där det BARA diskuterades enskilda hästars foderstater? Enligt vad jag läst så verkar behovet stort.

/M
 
Sv: Foderforumet

Kanske för att räkna foderstat är en tjänst :angel:

Det fick inte heller förr ställas sådana frågor med det gjordes ändå.
 
Sv: Foderforumet

Men var går gränsen? Är det t.ex. bara trådar i stil med "gör en foderstat till min häst!" som är otillåtna eller är det inte ens okej att be andra titta på ens (egen uträknade) foderstat och se om den verkar okej eller om det kanske är någonting man bör ändra på?
 
Sv: Foderforumet

Gränsen kan bli hårfin där, men att diskutera kring en redan satt foderstat utan att ta upp värden osv kan jag tycka är ok. Då har man ju satt den själv, men kan få tips om förbättringar genom att tillsätta andra eller dra ifrån fodermedel.
När man tar upp analysvärden av grovfoder etc, så är det samma sak i mina ögon som var så god och räkna till mig och dessa trådar tas bort.
 
Sv: Foderforumet

Kanske för att räkna foderstat är en tjänst :angel:

Det fick inte heller förr ställas sådana frågor med det gjordes ändå.

Vadå tjänst? Om man gör det gratis?

Att ge folk information om olika hingstar eller tips om vad som finns att se i London är också tjänster, men såna frågor är ju ok?
 
Sv: Foderforumet

Nu har jag aldrig varit med och ens sett till hur en foderstat räknas ut, men är det inte lite jobb bakom det? att tala om vad som finns att gör i london är nog inga bekymmer om man varit där kanske...
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 146
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp