Foderfråga

Bubble

Trådstartare
Råkade köpa fel hundmat :crazy: Samma smak och sort och säcken såg likadan ut.. märkte det inte förrän jag öppnade den suck..
Någon som vet vad det är för skillnad. i vanliga fall brukan han äta adult original det här var adult small (alltså för små hundar). Försökte titta på säcken vad skillnaden var men hittade inte. Någon som vet vad det är för skillnad (förutom att bitarna är mindre)?
Tänkte om man kan ge den här maten iaf med samma fodermängd eller öka mängden? Känns onödigt att slänga en hel säck :D
Det är Proplan om det gör någon skillnad.

:)

Sv: Foderfråga

Om du kikar på analysvärdena på deras hemsida så ser du att det skiljer väldigt mycket vad gäller tex protein och fettprocent.

Okej tack det visste jag inte att man kunde göra, men antog att det var något som skiljde sig mellan dem.
Får köpa en ny säck imorgon.. (klantigt av mig :D)

Det går nog bra att mata hunden med, småhundsmat är lite bättre så kanske får du ge lite mindre, bruka inte vara några problem, hunden kansker tycker det är kul med lite ombyte.

Liknande trådar

Hundhälsa Nu behöver vi alla råd vi kan få för vi känner oss helt maktlösa :crazy: Har en hund på snart 1½ år som har varit svår med maten från... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 332
C
Hundhälsa Hallå. Här kommer ytterligare en foderfråga, men med lite annan aspekt! Jag har en väldigt livlig/aktiv sheltie som många vet. Dock...
Svar
18
· Visningar
1 627
Senast: Chebban98
·
Övr. Hund Jag har nu lärt känna min hund så bra så jag vet varför han beter sig som han gör, problemet är nu hur jag bäst löser det?? Min hund...
Svar
6
· Visningar
1 379
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 528
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka