Bukefalos 28 år!

Foderfrågor!

Pilot

Trådstartare
Hade velat bolla lite tankar här.
Mina två katter äter Mjaus blötmat och har blivit jättefina av det. Tog över dem för kanske sju månader sedan?
Den ena hade slickat av sig all pälsen på magen och insidan av bakbenen som nästan är helt utväxt nu. Han slickar fortfarande en del, men mycket bättre och tror det är på rätt väg.

Nu till mina frågor, den ena katten har rätt kass klokvalité, funderade på att köpa från apoteket, kommer inte ihåg vad den heter, men med aminosyror och b- vitamin i. MEN den innehåller fiskolja.
Är lite oroligt för att katten som slickar sig på magen kommer att reagera negativt på fisken, då jag tror den kan vara en bov i dramat.
De går självfallet att hålla dem separat medans de äter, men det blir ändå lite jobb (som bröder delar de på allt, trots att de får mat på varsin sida av rummet).
Så finns det något annat för päls och klor de kan äta, som inte kostar skjortan?

Jag tycker även om att skämma bort dem :angel: och de har fått lite kycklinghjärta då och då, hade även tänkte börja ge dem lever från kyckling. Men finns det risk att jag ruckar på vad de behöver om de får det som hel måltid, 1- 2 gånger i veckan?
 
Sv: Foderfrågor!

Tror absolut inte det är några problem med att de får hjärta som en hel måltid då och då. Lever hade jag dock varit mer restriktiv med. Innehåller väldigt mycket A-vitamin om jag inte minns fel.

Magslickandet på din kan tror jag mycket väl kan vara stressutlöst så testa du med fiskolja o se vad som händer.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har periodvis varit dålig i magen, med väldigt mjuk och/eller helt lös avföring och det stinker utav bara helskotta. När...
Svar
17
· Visningar
4 990
Senast: Sorbe
·
Katthälsa Så, jag har sedan ungefär 1,5 - 2 veckor tillbaka sett över mina katters matvanor då den ena behöver banta ordentlig. Är under processen...
Svar
4
· Visningar
1 766
Senast: nangiialaa
·
Övr. Katt Jag har ganska nyligen blivit med katter och känner mig helt vilsen, tänkte ni här kunde hjälpa mig lite Kattmat Katterna äter bara...
Svar
1
· Visningar
1 081
Senast: Shark
·
S
Övr. Katt Min katt är allergisk mot något och har klåda runt ögon och slickar sig på mage och bakben. Nu håller jag på att mat-testa honom. Han...
Svar
8
· Visningar
2 957
Senast: Harvester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp