Bukefalos 28 år!

Foderinnehåll?

Jenka

Trådstartare
Vad ska ett bra hundfoder innehålla egentligen?
Både innehållsmässigt och med tanke på näringsvärden?

Valpen kommer få fortsätta med det foder han ätit hos uppfödaren (tills vidare i alla fall), jag är mest nyfiken.
Det är en 8 veckors dvärgschnauzer jag får hem, men jag vill veta mer generellt.
 
Sv: Foderinnehåll?

Exempel på två näringsnormer som ofta används är NRC’s (National Research Council, 2006) och AAFCO’s (Association of American Feed Control Officials, 2008). De allra flesta helfoder för hundar uppfyller dessa normer. Foderföretagen garanterar att fodret till och med sista hållbarhetsdatum innehåller de näringsämnen man deklarerat.
 
Sv: Foderinnehåll?

Okej.
Men olika foder har ju väldigt olika innehåll, både vad det gäller tex mängd protein etc, och när det gäller ingredienser.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 245
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 790
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 025
Senast: Farao
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 375
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp