Foderjäst!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Hippopotamus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 059
H

Hippopotamus

Någon som har koll på hur mycket MJ, Smb rp, Ca, P och Mg följande foderjäster innehåller?

Mustang
Hippo
Lactamin(Granngårdens)
Dalviks

Hittar endast rp och att det står i %?:confused:
Någon som har koll?

Sv: Foderjäst!

Hippo har högre värden än Lactamin på proteinet vill jag minnas, vi jämförde hrrom kvällen i stallet. Kan återkomma om någon dag. Hippo har högre vitamin värden och fler vitaminer än Lactamin förutom på em eller två vitaminer. Jag har jämfört flera prodkter och alltid funnit Hippos mer prisvärda än Lactamins. Övriga två har jag ingen koll på.

men tanke på mängden foderjäst man ger, är det inte lättare att använda standardvärden, som med havre, korn, m.fl spannmål?

Eftersom det är ett proteinfodermedel så vill jag gärna veta skillnaderna för att få en bra foderstat. Verkar vara ganska stora skillnader 250 - 380...

ja men man ger oftast inte foderjästen för proteinet skull utan för b-vitaminerna.. du får i hästen bättre protein genom lusern eller soja..

annars är det väl bara att söka på producenternas hemsidor..

då får man fram detta på bara 6 min (betydligt kortare än de 48 h du väntat på svar hittils ;) )

Mustang: 11,5 MJ, 300 g smbrp, 38 g Ca, 10 g P, 2,7 g Mg
Hippo: XX MJ, 300 g smbrp, 38 g Ca, 10 g P, 3 g Mg

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 255
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 497
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 446
Senast: Johanna1988
·
Foder & Strö Grovfodret vi har har 'alltid' lågt med P så i år kikar jag runt på att försöka kompensera det genom kraftfoder i stället för 'pulver'...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka