Foderknölar eller sadelstadsknutor!

I

Ior78

Vad göra? Rena vojlockar och shabrak, ren häst, kolla fodret och sadeln. Vad använder ni för medel/tvål för att rengöra eller torka ut dessa? Rider ni som vanligt?
 
jag har hört att man ska massera knutorna, för att få igång blodcikulationen och lättare få bort slaggprodukter. Så länge hästen inte ömmar så tror jag det kan vara bra, min häst tyckte dessutom det var skönt. Mn behöver ju inte överdriva och ta fram slipmaskinen :angel: men en liten massageborste med grova piggar hjälpte på min, knutorna är nu borta!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 274
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
944
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
458
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp