Foderpåsar...

Sv: Foderpåsar...

Haha

Hur får man förresten med sig de gula från varuhusen? Personalen har ju örnkoll på de gula.. :crazy:

Vi har haft löshö i så många år, då behövs det måååånga påsar.. En gaffel rakt in i hösjocken, upp med gaffeln på axeln och ut i hagen var det som gällde. :D

Förr så gick det även att köpa gula kassar, men det är flera år sedan.
Dom hade problem med att folk snodde kassarna, så idag får man låna gula kassar i affären, dom blå får man köpa och ta med hem.

Jaså det var så det låg till, att man fick köpa förut... Jag hörde någon intervju med Ingvar och han fick frågan "Vad tänker du när du ser folk med gula påsar?" så jag fick för mig att alla var snodda. ;)

Jag har blåa ikea till en häst, gula ikea (flera av dom en sisådär 15år gamla :angel: ) till en annan och sen slutligen svarta från travshopen till sista tjejen..

Funderade på att köpa hinkar i matchande färg med så hade jag ju redan några så det kändes onödigt så en får gröna hinkar en annan får röda och sista tjejen har lila :)

Jag kör med IKEA-påsarna. De fungerar både till hö och till ved :D

I vintras körde jag 20 kilo hösilage morgon och kväll bort till grannens gård, där vår unghäst stod tillfälligt. Jag köpte jättebra, fyrkantiga foderpåsar på Rusta för ändamålet, varje påse rymde 20 kg.

Immer

vi kör på typ .. påsra som vi köper på hästaffärer ..men vad använde man innan alla började använda ikea kassar?? ??;)

Gröna påsar från globos, mammas hästar har dock blå IKEA påsar. Som några sa, lätt att hitta sina egna av berget med tompåsar...

Jag har svarta påsar, som det står morgon och kväll på + en plastficka där man kan ha ett papper där det står hästens namn + box. Lunchöt ligger i tunnor ute vid hagen. och mellishöt har vi i en korg

*knapp*

Jag kör med dom rosa (morgon-lunch-middag-kväll) som det står t.ex. "morgon" på och som har en paktisk plastficka... :D
Sen så har jag massa blå klassiker och några mörkblå i tyg från U**ared (som förresten är jättebra)! :crazy:

Diana

Mest ikea och hööks,
men ska ha några globus nånstans också.

Jag har mina suveräna från Gekås. Fast i dem har jag oftast alla saker när jag ska iväg på träning eller tävling, får plats hur mycket som helst! Dem går ju även att stänga.:D

*knapp*

Jag kör med dom rosa (morgon-lunch-middag-kväll) som det står t.ex. "morgon" på och som har en paktisk plastficka... :D
Sen så har jag massa blå klassiker och några mörkblå i tyg från U**ared (som förresten är jättebra)! :crazy:

Diana
Får man fråga vars du hittat rosa? :love: DET skulle jag vilja ha. Alla i stallet har ju Ikeas blåa så det vore både roligt och lättare att hitta sina egna om man hade en annan färg..o rosa är min favoritfärg! :D

Vi har stora, genomskinliga påsar i kraftig plast. De funkar, har inte handtag, men är så pass stora att det blir en bit över som man kan hålla i.

Monis har rooooosa foderkassar! :D (såklart!)
Har tidigare haft röda! :)

Jag har dom där i nylon morgon, lunch, middag och kväll. Har blåa men mina är mörkblåa så alla i stallet vet att det är mina påsar. Har köpt mina på gekås.

*kl*

Jag har svarta fyrkantiga från rusta... jätte bra är ståltråd i varje kant så dom är stabila å bra!!!

ikea. förstår inte dom som köper precis likadana bara för att det står globus eller mantorpstravshop osv på dom. dom kostar ju typ 6 ggr så mkt som en från ikea. ;)

På Täby Galopp :) Det är såna där som det står morgon, lunch, middag och kväll på (+ att det finns en plastficka på där man stoppar i en namnlapp) :D
Men jag är rätt säker på att de finns på fler ställen, typ Granngården eller något! :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som sålt på eller besökt SSHL (Sveriges största hästloppis) och fått sålt mycket, dvs har det varit mycket folk? Funderar på... 2
Svar
21
· Visningar
1 151
Senast: Liten
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Bison
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 932
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka