Foderringar???

Empalie

Trådstartare
Hade tänkt beställa foderringar förbättre hygien och ekonomi. Har ett halvblodoch en shettis. Finns det någon somprövat att har forderingar så att halvblodet får i sig mer hö och shettisen mindre, vilka storlekar har ni i så fall.

Är ni för övrigt nöjda med era foderringar??
 
Sv: Foderringar???

De har foderringar på ridskolan och där går stora hästar och ponnyer blandat och det fungerar utmärkt. Men inte gör en foderring att ponnyer får i sig mindre än stora hästar, då måste du antagligen skilja på dem och lägga ut mindre mat i ponnyns hage.
 
Sv: Foderringar???

Jag köpte en foderring i våras, tyckte ideèn var superbra. Men det tog ett par dagar sen var den platt!! som om man skulle trampa på en tom toarulle. När jag drog ut den såg jag att den dessutom har ett hål i sidan. :(

Förutsatt att dina hästar inte är så leksugna och vill hoppa in i den och bångla så kan den fungera ypperligt. Hos mig gjorde det inte.

/Gg
 
Sv: Foderringar???

Det har jag faktiskt inte ens hört talas om att det skulle kunna hända (hål i sidan). Däremot så händer det att ringen "ramlar ner" och blir plattare om du inte har något hösilage i och hästen går över balen.
Jag skulle faktiskt prova reklamera den p.g.a. hålet. Det låter som ett måndagsexemplar.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 591
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 938
Senast: ylvalill
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 578
Senast: Solis
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett tag nu varit lite bortskämd med mer energi än vanligt. Och jag har glatt mig så mycket åt det. Men idag finns inga spår av...
Svar
10
· Visningar
643
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp