• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Hypermyzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 973
H

Hypermyzan

Någon som vet någon bra sida att räkna ut foderstater på , utom optignägg????

Tyvärr inte. Det lättaste är att lära sig hur man gör och sedan göra ett eget excel ark och sitta där och testa och ändra tills man hittar det optimala.

Ingen bra sida. Räknar för lågt.
Håller med den som skrev att det e bäst att göra ett eget program i excell istället.(om man nu e hemma på ecell förståss)

Jag ska genast testa excell :bump:
Om man ber riktigt snällt, skulle man kunna få en fingervisning om hur det fungerar att räkna foderstater i excell?

Oj det e svårt att förklara via nätet. Min bror hjälpte mig dessutom så jag kan int riktigt förklara hur man gör men om du e riktigt snäll så kan jag skicka mitt program till dig via e-mail.

Det är klart att jag är snäll :bump:

Det hade varit hemskt snällt av dig om du kunde göra det :love:

Håller med några här över. Fodersidor (och även foderstatsprogram tyvärr) räknar alltför ofta fel. De räknar för lågt.. fel kvoter, visar inte viktiga kvoter, svåra att justera etc. etc.

Som sagt håller på excel jag med. Är man haj på det kan man få ihop ett eget "räkningsprogram" där man ändå håller koll på allt.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 988
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 762
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
724
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur