R

Revontuli

Vad är bra att ge i foder/vilken mängd, till en liten häst på 150cm som går på riktbete och rids? Just nu står den på betfor, havre, hö, mineraler, och müsli. Nu är jag inte så insatt i foderfrågor, så jag tänkte passa på att fråga!


/ED - Den som inte frågar, lär sig aldrig något.
 
Sv: Foderstat

Om hästen går på bete så räcker det förmodligen ganska bra, även om den rids. Håll koll på hullet och var observant på förändringar, ge kraftfoder om den faller ur.

Mineraler kan vara bra att komplettera med, och nån dl betfor att blanda ut dem i. Det gör knappast skillnad för hullet.
 
Sv: Foderstat

Tack för svaret! Jo, jag fick tipset av hästens förra ägarinna att låta den gå med betfor + mineraler på betet. Men denne sa också att hästen kan få i sig mineralerna från betet, och att man som för att komplettera också kunde använda en slicksten med mineraler.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 578
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
605
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 536
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp