Fodertunnor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pellis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 5 975
P

Pellis

Vad har ni för fodertunnor i stallet??
Jag letar några som rymmer två säckar färdigfoder ex Krafft el dyl.

Jag hittade superfina på Granngården men de är ngt för små. Sen var de lite dyra tyckte jag, en 70 L tunna kostade 243:-

Jag vill ha:
-plast (helst)
-inte för höga, det blir så svårt att nå ner i botten.
-hyfsat billiga...
-bra lock som inte är för svårt att stänga/öppna.

Någon som har några förslag?

Sv: Fodertunnor

Jag har fodertunnor från Krafft, rymmer en krafftsäck tror jag, 1½ om man är duktig ;)
Dom är gröna och ganska stora tycker jag, iaf lagom stora.

Vad har ni för fodertunnor i stallet??
Jag letar några som rymmer två säckar färdigfoder ex Krafft el dyl.

Jag hittade superfina på Granngården men de är ngt för små. Sen var de lite dyra tyckte jag, en 70 L tunna kostade 243:-

Jag vill ha:
-plast (helst)
-inte för höga, det blir så svårt att nå ner i botten.
-hyfsat billiga...
-bra lock som inte är för svårt att stänga/öppna.

Någon som har några förslag?
kolla på öb rusta osv..dom lär vara billigare:)

Kollade på de butikerna här i stan men de hade inga, åtminstone inte just nu.
Såg på ngn sida att IKEA hade någon slags låda, fast jag gillade inte den då de var just lådor. Jag letar mer tunnliknade modell.

Får hålla koll på ÖB och dylikt om de får in något.

Jag har två tunnor från Jula som är bra. Vet inte om de rymmer två säckar foder men nästan iaf. De är på 100L och har ett bra lock och två handtag på sidorna som gör det lätt att flytta dem. Köpte dem för två år sen så jag vet inte säkert om de har dem kvar i sortimentet. Kostade ca 170kr st men det är de väl värda.

Ahh! Jula har jag inte kollat!
Annars har jag kollat de flesta företag, tjusigt!
Tack :)

jag har köpt mina på citygross. Jag vet inte hur utspridd den affären är över landet, men i växjö har citygross tagit över eko, så har du nära till en eko-affär så kolla där för de har nog samma sortiment!
de rymmer cirka 1,5 säck krafft och jag tycker de funkar bra. enkla lock, och de va hyffsat billiga oxå (minns inte exakt vad de kostade, men inte dyra iaf). fanns i olika storlekar.

Jag har köpt soptunnor. 180 liters som hade använts till träpellets. Funkar bra tycker jag o rymmer en del :D

Köpte en grön sådan tunna på ÖB, en hundring eller två kostade den. Kan inte svara på exakt hur många liter den rymmer, men två 30 kg säckar med linfrökaka gick i alla fall ner. :)

Jag har lådor från IKEA, med lock på. Supersmidiga!
Var inte så dyra heller. Det går i ca 25-30 kg i dom (ex . krafft/hippo )

Jag har safttunnor som jag hämtat - och rengjort givetvis!
Fast de är rätt djupa..

Jag har tagit tunnor från jobbet. 120 l blåa med svart lock. De tycker jag är bra.
// Linda

Jag har en fodertunna som jag köpte på Granngården för flera år sedan, med typ "knäppen" man låser fast locket med, helt suverän och rymmer en fodersäck och nästan en hel betfor säck ;)

Annars har jag köpt mina tunnor på City Gross och en mindre tunna på Rusta!! :)

Har köpt min på Plantagen, vet inte ifall det är samma som någon redan nämt. Den är grön med svart lock, ganska dyr typ 205:- men rymmer två krafft säckar perfekt!

Jennifer

Jag har tagit tunnor från jobbet. 120 l blåa med svart lock. De tycker jag är bra.
// Linda

Nu vet jag inte om det är samma som dig, men jag hara sådana där blåa 'vattentunnor' med svarta lock. De är typ 30+ år gamla så ingen aning var de är köpta. Har med två olika typer av lock, ett som man bara lyfter av så att säga (men det är omöjligt att det åker av av misstag eller en häst får av det utan att välta tunnan) och ett som har som 'plasttänder' ner som ska passa mellan 'plastbubblor' på tunnan.

Ingen aning hur många liter de rymmer, men det går utan minsta problem i två säckar med färdigfoder (både Kraffts alla varianter, havre samt Hestekrafft)

Har faktiskt en av varje av de du beskriver. Men i våra går det i tre säckar Krafft/Hippo färdigfoder eller tre säckar havre... Konstigt...

Har faktiskt en av varje av de du beskriver. Men i våra går det i tre säckar Krafft/Hippo färdigfoder eller tre säckar havre... Konstigt...

Vad är konstigt menar du? Att det går i tre i dina? Jag köper 'bara' 2 säckar åt gången, och som jag skrev 'de går i två säckar utan minsta problem', med det menar jag att det är 'plats över' då. Jag har dock aldrig provat fylla tre säckar men det är mycket möjligt att 'platsen över' motsvarar en tredje säck, jag har dock aldrig provat. Så var det det du tyckte var konstigt så var det nog inte så konstigt utan då kan man nog sluta sig till i att det går i tre i mina med, men jag har aldrig hällt i mer än två (och har då som sagt 'plats över' i dem)

Enda undantaget är havren, där går det i exakt en säck helhavre sen är det proppfullt. MEN, jag har 50 kilos mastodonthavresäckar, inte de vanliga mindre.

Jag har två stycken små soptunnor på hjul från Curver. Helt suveräna! Går nog i två säckar kraft ungefär. Tyvärr tror jag inte att de går att köpa mer men kostade 249 när jag köpte dom...:bow: Suveräna till täcken o så ockkså

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka