Fodervärdsavtal ?

Charlotte1975

Trådstartare
Eftersom att jag fick ta bort min häst nyligen och har en 1 1/2 åring häst kommer jag i en övergångs period ta en annan häst på halvfoder. Hästen står i mitt stall och jag har ridit och tävlat honom sen i våras. Tidigare har jag inte betalat någonting eftersom att jag haft 2 andra hästar att betala för men nu kommer jag att ta hästen på halvfoder och betala 1/2 stallhyran, resten står ägarna för. Trots att vi känner varandra bra vill jag skriva något sorts avtal. Har letat på nätet efter fodervärdsavtal men inte hittat något. Vet någon vad man kan hitta ett ”klart” avtal ? Om inte vad ska man skriva i ett avtal, kom gärna med förslag så att jag inte glömmer något .
 
Sv: Fodervärdsavtal ?

Kanske kan man se det som en betalande medryttare, men jag vill ända ha något på papper. När jag själv haft medryttare så har de varit på mina vilkor. ;) Anledningen att jag från och med nu kommer att betala är att det ska vara mer på mina vilkor. Jag ska kunna bestämma tävlingar och träningar själv och inte rätta mig efter ägarna (som inte har något tävlings intresse) Sen om det bestämmer sig att sälja hästen så är det väl bra om det finns en förköpsrätt och sen skulle jag vilja ha en paragraf där de står att hästen ska var skodd (vilket han inte varit under en längre period, men blev skodd i går) Får stanna på en häst affär och köpa ett kontrakt så får man väl skriva om det lite.....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Zpunk
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 779
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 388
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 973
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp