fodervärdsstrul LÅNGT

Sv: fodervärdsstrul LÅNGT

Om man tar en häst på foder är man väl medveten om villkoren INNAN man skriver på?! Ska man ha hästen ett år, kan man väl inte komma och känna sig lurad och utnyttjad efter ett år för att ägaren vill ha tillbaka hästen. Det var ju beslutat från början i så fall.

Har man så dålig koll på vad man sysslar med kanske det är tid att tänka över hur man hanterar sitt liv - i stort.

Exakt . Och skriver man på
Under de villkoren är man extremt noga med hästen - eftersom man lånar som sagt . Vad man bedömer runt sin egen är skillnad i komfort zon just för att ägare själv äger hela situationen .
 
Senast ändrad:
Sv: fodervärdsstrul LÅNGT

Jag håller med dig!

Men hur många missnöjda fodervärdar/ägare finns det inte? Bara till att se denna tråd så stöts det ju på patrull när hästen börjar kosta mer pengar än vad den har gjort hittills

Folk har en större tendens att klaga om något gått snett, är allt väl finns det inte så mycket att orda om.
 
Sv: fodervärdsstrul LÅNGT

Visst är det så!

Men man ska alltid räkna med att något ska gå snett när man vill låna eller låna ut sin häst, då "garderar" man sig lite...
 
Sv: fodervärdsstrul LÅNGT

Visst är det så!

Men man ska alltid räkna med att något ska gå snett när man vill låna eller låna ut sin häst, då "garderar" man sig lite...

Fast som Jag försökte illustrera . Det finns lika många fodervärdar som varit helt fantastiska och ändå råkar i skit .
 
Sv: fodervärdsstrul LÅNGT

Asså jag vill tro dig, men tror tyvärr att det finns många som är missnöjda, åt ena eller andra hållet tyvärr... En undersökning kanske borde göras!?
 
Sv: fodervärdsstrul LÅNGT

Klart det finns ! Livet är grymt så är det tyvärr . Finns däremot ingen parallell till att öron märka fodervärdar för dem skull i sig . skit och olycka händer hästarna och deras människor hela tiden . tyvärr . Vore oerhört fel och är sjukt orättvist . Det finns tusen lika relevanta fall ang oseriösa säljare av häst tex .

För mig blir det oerhört sorgligt och Svartvitt att hänga ut en "kategori" av folk samtidigt som msn själv är konsument som Ingår en affär men sen Tycker sig kunna avstå Från den biten förbehållningslöst i stort .
 
Senast ändrad:
Sv: fodervärdsstrul LÅNGT

Visst är det så!

Men man ska alltid räkna med att något ska gå snett när man vill låna eller låna ut sin häst, då "garderar" man sig lite...

Räkna med att det går snett är väl lite väl syniskt, men räkna med att det kan gå snett måste man ju. Jag antar att vi egentligen menar samma sak.
 
Sv: fodervärdsstrul LÅNGT

*kl*

Jag håller med Mackan om att "man" (jag) är mer noggrann med en foderhäst än en egen häst.

Har bara varit fodervärd en gång, i vuxen ålder (ung vuxen visserligen, det är jag fortfarande). Foderhästen var en 3 årig ponny som skulle ridas in, och jag tog den för att jag tyckte att det skulle vara ett roligt projekt. Hade ingen egen häst vid tillfället (precis fått ta bort älsklingen), men planerade att skaffa en ny, så jag bestämde med ägaren att jag skulle ha ponnyn i 6 månader, under tiden kunde dom leta köpare (skulle säljas när den var inriden) och jag kunde provrida hästar till mig själv i lugn och ro.

Dum affär för min del kan tyckas eftersom jag gjorde jobb som ägaren tjänade pengar på och dessutom betalade för hästen under tiden, men det var väldigt roligt och alldeles lagom som ett "mellanprojekt" innan jag köpte någon egen häst igen.

Vad jag ville komma till var att jag aldrig någonsin gjort en inridning så noga! Just för att jag visste att det inte är jag som ska rida hästen sedan. Skapar jag problem eller gör någonting halvdant är det någon annan som får dras med och rätta till det sedan. Dessutom skulle hästen stå kvar hos mig tills vi hittat köpare (dvs. provridningar och allt sånt hos mig, men ägaren betalar efter de 6 månaderna), och jag ville gärna hitta köpare snabbt eftersom jag visste att jag antagligen skulle ha hittat en häst till mig själv vid det laget. Då underlättar det ju om ponnyn är välriden :D

Blev en himla fin ponny och han var redan såld när kontraktet gick ut, åkte dagen efter att de 6 månaderna hade gått. En vecka senare kom min nya häst!

Hade utan tvekan varit lika noga även om det inte var just en inridning det handlar om, eftersom samma sak gäller där - skapar jag problem får någon annan ta itu med dem.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
950
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 188
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vem hjälper hjälparen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp