S
Scecce
Sv: Fodervärds-undersökning
Är dom fler som gnäller om stallet vet du de ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har inte egen häst för tillfälllet då jag inte hinner med de pga mitt jobb. Så ja,men har ju att jämföra med.Ja men tänk om de är så att där inte är ngn i stallet före typ 17? Hur gör man då ?ger hö i hagenJag försvara inte ngn med jag vet att många har svårt att klämma in en tidigare fodring mmabsolut men sånt får man försöka lösa. Jag menar man går i skola,man jobbar. Dom som bara går och dräller hemma har ju inte problem med det
fler såna- och anmäl er till stalltjänst
. Jag vet inte vad du gör men kan inte du hjälpa dom då ?hade gladeligen hjälpt till men vill inte för det första "stövla in i stallet å bossa"eller du bor för långt bort kanske inte skit långt men typ 5 mil tur å retur?Nej gräshagar vill väl alla ha,men de är svårt i många områden när vädret inte tillåter de
snart
!
Varför har du inte själv hästen då ekonomiskt och tisdmässigt omöjligt.. tyvärr?Hur hade den de hos dej med fodringar mm olika beroende på årstid men typ så som jag skrev att jag vill ha det..?
Och igentligen,dom är byggda för att äta och röra på sig.Men vi människor gör dom mer och mer "mänskliga"vi arbetar dem å tränar
mänskliga kan jag ej påstå att de är... dom har ju inte täcken tex i vildmarken inte heller skorde är ej heller klippta där eller går på sandbotten, gummiflis, hårda grusvägar etc,men där är många av dagens hästar som inte skulle klara sig utan varje sig täcke el skor.nej för att de brukas av oss och det är inte deras sk naturliga element men aveln går framåt för att uppnå en hållbar stadig ridhäst som kan prestera optimalt..
antagligen inte men hur ska en normalt arbetande människa kunna klämma in att fodra sin häst lunch de är väl ok om man kan få stallägarn att göra de men då jobbar oftast inte den eller så får man betala på tok för mkt i stallhyra,men veterligt så har 1/4 stall de så att hästarna oftast inte får mat oftare än 3 gånger på dagen.Vet många stall som har lunch med men då kommer hästarna ut runt 9 sen in igen vid 2 och sen inte ut mer den dagen.Dom är ju som sagt även byggda för att vara ute mkt inte att så innen i en box och inte göra mkt.Mkt mat och för lite motion ger som sagt inget bra resultat.