Fodervärdsavtal

P

Piavik

Om man har ett fodervärdsavtal men att huvudägaren/företrädaren inte har skrivit på så måste det väl anses ogiltigt eller har jag fel?
hästen har således tre ägare. De två som skrivit på är delägare men företrädaren har ansvar för hästen o ska vara den som skriver på papper o bär huvudansvaret för hästen!

Sv: Fodervärdsavtal

kan du förklara dig lite bättre så man förstår

Sv: Fodervärdsavtal

Hästen är ett varmblod som i stcs register är skriven på tre personer.
Dvs företrädaren som är huvudägare,tränare o har rtt att ansvara för alla pengar som kommer in. Är också personen som får alla räkningar mm.
De andra två är delägare.
det är dessa två som skrivit på fodervärdsavtalet men då företrädaren inte gjort det så tror inte jag att det är giltigt eftersom hans underskrift behövs i alla lägen som ägarbytespapper mm

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 023
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 086
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 330
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka