Fodervariation

Sv: Fodervariation

Jag ger upp till 200 g per dag, men det beror lite på vädret (om det fryser eller inte) och Busans aptit för dagen. Däremot äter hon enorma mängder hö, men så är det ett mycket bra hö både näringsmässigt och hygieniskt.
 
Sv: Fodervariation

Allting ska ju introduceras försiktigt och i liten mängd, men det kanske du vet? :)
Kål i alla de sorter ska man vara försiktig med, då det kan ge kaninen gaser (vilket kan bli livshotande för en kanin).

Mina brukar som mest få såpass att matskålen blir full, vilket blir olika beroende på kanin (liten kanin = liten skål).
Nu på vintern får dem däremot bara ca 1-3cm av varje för att det ska hinna bli uppätet.
De har aldrig ratat höet, utan äter precis lika mycket oavsett mängd grönsaker.
 
Sv: Fodervariation

tack för era svar!

Självklart introducerar jag nya saker långsamt :grin::D
Då blir det nog inte så fel om jag ger den mängden det blir i rester här inne på en dag. Det där med kål har jag hört och aktar mig för noga. Gäller det även själva typ roten och de tjocka bladen på blomkålen?
 
Sv: Fodervariation

Kan för övrigt meddela att broccoli var en riktig hit! :D Gurka och tomat är hon dock fortfarande skeptisk till, jag ger det någon vecka till, sedan anser jag henne omöjlig. :p
 
Sv: Fodervariation

Min kanin äter glatt morot, äpple och jordärtskocka varje dag. Men det känns ändå lite enformigt för henne, så jag tänkte höra om ni har något tips på andra grönsaker/rotfrukter som era kaniner tycker om. :)

min kanin älskade persilja men också morot,ibland gurka (beroende på humör :) )
:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 045
Senast: Scata
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 906
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 019
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp