Födda 2022

Kul med en ny tråd 🙌
Nu har Marvin o hans kompis blivit avvanda från sina mammor äntligen, för snart 2 v.sedan. Alla tog det bra 👍

Så nu ska jag börja tömköra igång mamma häst, Sen går Marvin antingen kvar på bete med den kompisen han har nu eller så åker han till ett annat bete med flera 1 års hingstar.

Antigen 1 500 kr för att ha det som nu på bete eller 800 kr med fler kompisar.

Vad är normalt pris för bete med vatten påfyllning och tillsyn? 👀

Bild på Marvin från i helgen 🥰 Verkad blev han i veckan med 👌
 

Bifogade filer

  • 560B1E4A-F6A3-4A45-8D64-9C074AE99F6F.jpeg
    560B1E4A-F6A3-4A45-8D64-9C074AE99F6F.jpeg
    355,1 KB · Visningar: 41
Min lilla gris ❤️ fäller som bara den just nu så ser rätt skabbig ut... Men fortfarande världens gulligaste. Hon gör inte så mycket just nu, leds till och från hagen, får lite borstning och lyfta fötter. Men känns som att det räcker, hon är snäll med allt vi pysslar med. Snällast av alla faktiskt, blir nästan slagsmål med vem som får ta in henne eftersom hon alltid sköter sig. 😅

IMG_20230408_094915.jpg
 
Har planerat kommande veckor med en kompis som ska hjälpa mig, så nästa vecka drar vi igång med Leias träning. Ska bli så kul! Vi börjar med promenad första passet och bredvid vagn andra passet. Men jag ser allra mest fram emot att prova löshoppning. Hon har ju lite att brås på i hoppningen. ;)
 
Har planerat kommande veckor med en kompis som ska hjälpa mig, så nästa vecka drar vi igång med Leias träning. Ska bli så kul! Vi börjar med promenad första passet och bredvid vagn andra passet. Men jag ser allra mest fram emot att prova löshoppning. Hon har ju lite att brås på i hoppningen. ;)
vad är det ni ska göra? Jag tänkte att låta Calle vara iallafall 1 år till :D
 
Nu är de nedräkning till Ella kan leveras på bete. Dock har hon faktiskt tappat väldigt mycket av sin vinterpäls, och nu går det bra att klappa henne över ryggen utan att hon drar sin kos. Känns som hon mognat väldigt sista två veckorna faktiskt, mer trygg i sig själv.

Skönt att hon mognat, det känns ju alltid lättare att skicka iväg på bete då. Har du bestämt om hon ska vara kvar hos dig eller säljas?
 
Skönt att hon mognat, det känns ju alltid lättare att skicka iväg på bete då. Har du bestämt om hon ska vara kvar hos dig eller säljas?
Hon kommer alltid vara till salu till rätt hem så att säga och rätt prislapp annars kan man inte föda upp 😅 Då Mamma Mu ska betäckas om med min absoluta drömhingst i år så ja .. Sen vet man aldrig de är långt till ett färdigt föl så att säga. Men Ella börjar med att åka på bete och förskola i sommar sen får vi se. De har redan börjat komma 1 åringar som ska släppas men Ella får vara kvar hemma ett tag till då vi har 2 åringen där nere redan och de ska skifta plats är tanken.
 
Huvudfoting, någon?

Alla vill greja med honom i vår familj, för han är så trevlig och vänlig. Nu har tjejerna här hemma; yngsta dottern med kompis, gått på söndagspromenader i några veckor med honom och hans mamma.

De har hämtat posten och grejat med brevlådorna, gått förbi grannens kalkoner och utgrävda, vad det nu skall bli, och exponerat mor och son för allehanda nyheter.

Sist var unge herrn den modigaste, medan mamma var Drama Queen de Luxe.

:idea:
20230318_131308.jpg
 
Vi städade och fixade lite i stallet i påskhelgen.
Körde ut rockarden på stallbacken under tiden.
Nopreza har aldrig sett den innan eftersom den står inne när den inte används och mamman har inte blivit körd under vintern.
Nopreza blev stel av skräck när hon såg detta vidunder.😂😁
Hon som aldrig brukar reagera, fick gå in och hämta mamma som tryggt kunde visa att den inte var farlig. Efter det var det inga problem att gå fram.och nosa och även provbita lite.😉
Tycker ju att hon oftast är väldigt lugn och trygg, men hennes mamma har nog alltid varit coolare.
Men jag grejade i och för sig mer med henne som föl.😃
20230409_130202.jpg
 
Har ju glömt att lägga upp bild på min lilla älskling från jag var och besökte dom! Visst har han blivit fin? :love:

20230411_222509.jpg


Som ni ser är inte deras sommarhage heeelt redo än, så pojkarna går fortfarande med sina mammor. Men M får inte dia längre, så det känns lovande inför att de ska skiljas helt. Nu ska det bli regn i några dagar och sedan 17-18 grader, så då borde iaf snön försvinna snabbt...
 
81EEEB20-4FD6-446D-A9DA-F183847F9030.jpeg
Hittade min med ett vätskefyllt svullet carpus när jag skulle ta in valacken för ridning.
För att kunna säkerställa att ej leden skadats blev det djursjukhus.
Lite panik då jag aldrig lastat/åkt. Men på med valack och sen en hink mat.
Klok tok.
Det blir sövning för att rensa upp och dränage.
Nervös nu .
lille plutt
Går allt bra med sövning mm blir han kvar ett par dagar.
 
Här är de dags för avmaskning av både mamma mu ( efter koll såklart ) och barnet ifråga. Vi har tänkt skicka mamma mu först på betäckning, vänta en vecka eller så och sen be dem komma och hämta Ella när hon landat i lite att vara själv. Så snart blir de bye bye Ella och sommarbete, röntgen och inkörning väntar för henne.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Dalarna har dömts för djurplågeri. Sommaren 2022 gjorde länsstyrelsen en oanmäld kontroll på grund av att hennes häst...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: Blyger
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Julkalendern från 2022 får en uppföljning där Susanne Reuter ska rida på hästen Wilma. Till P4 Skaraborg berättar ägaren Johan Holmgren...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Anna Hassö som tidigare tagit flertalet SM-guld i fälttävlan, lämnade hösten 2022 Sverige tillsammans med sina hästar. Nu har hon köpt...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp