Födda 2022

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 560
  • Visningar Visningar 81 670
Denhär gangstern bockade av mig förra veckan, gång nr två 🤓

Hon har börjat klia sig också💔 jäkla eksem. Köpte två luvor och två täcken i början av april, 5500 kr och nu har en söm lossnat på en luva och ett hål i ett täcke😭

IMG_1169.webp

Vi red lektion idag! Vi kan inte så mycket än men vi jobbade på att hitta lite driv in i handen och lät henne känna på bettet, hon var jätteduktig! Travhästen var ute och körde, det var blåsigt och hästarna sprang i hagarna men hon brydde sig inte. Så duktig!

1000004328.webp

Min lilla (168cm mätt hemma med en kanske inte helt tillförlitlig mätsticka) ska gå unghästtest om en vecka 😬
Jag är skitnervös redan, är första gången jag visar. Hon har varit iväg flera gånger och gjort det fint. Vi har övat på att ställa upp och att springa i snöre och löshoppningen är klockren. Så förberedda är vi, sen kan ju allt hända. Jag är nöjd bara vi genomför det. Poängen spelar ingen roll, även om det skulle vara skoj om domarna gillar henne lika mycket som jag gör 😁

Nu gäller det bara att väga av motionen under veckan så hon har gott om energi men inte är allt för spicy 😅

Visa bifogad fil 168128
Min lilla (168cm mätt hemma med en kanske inte helt tillförlitlig mätsticka) ska gå unghästtest om en vecka 😬
Jag är skitnervös redan, är första gången jag visar. Hon har varit iväg flera gånger och gjort det fint. Vi har övat på att ställa upp och att springa i snöre och löshoppningen är klockren. Så förberedda är vi, sen kan ju allt hända. Jag är nöjd bara vi genomför det. Poängen spelar ingen roll, även om det skulle vara skoj om domarna gillar henne lika mycket som jag gör 😁

Nu gäller det bara att väga av motionen under veckan så hon har gott om energi men inte är allt för spicy 😅
Stort lycka till!! 😃

Visa bifogad fil 168128

Vad roligt! Vår uppfödning visades nyligen. Han var bara ett poäng ifrån klass I i både dressyr och hoppning. Förargligt, men ändå jättebra.

Lycka till, och var glad om allt går som du tänkt med en positiv känsla med hästen. Det är bra miljöträning att bara vara med!

1000004463.webp

Så, då var visningen avklarad. Målet - att överleva - uppfyllde vi. Tyvärr blev hon väldigt spänd och introvert, vilket visar sig ffa i galoppen. Hon blev kort och flack och då är det svårt att nå fram över oxern. Men hon försökte till 100% och jag är sååå glad i min fina häst 😍

Min har igen blivit lite åsidosatt pga min begränsade ork, men tog in henne igår och konstaterade att hon växt i den bättre sadeln, tummen upp på det. Men nu har jag snart semester och kan förhoppningsvis få till lite träning då. Funderar dock på att sälja, men kanske är enklare att sälja om hon är inriden. Får se hur jag gör. Är lite less överlag på hästeriet då min andra fick både inflammation i bakknät (igen) och fång plus nu även fått en ögoninflammation, så är måttligt motiverad att hålla på…

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 065
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den tyska dressyrryttaren Ingrid Klimke, som deltog i det tyska laget vid VM 2022 och är tidigare europamästare i fälttävlan, har fått...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 268
Senast: MayGrace
·
Avel Jag tror inte vi har någon sån här tråd för i år, så jag startar en :) Har ni eller ska ni betäckt/betäcka era avelsston i år och hur...
Svar
3
· Visningar
569
Senast: Robina
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Cushings syndrom hund
  • Uppdateringstråd 31

Katt, Andra Djur