Födda -21

Hmm okej, jag tror han (Uncanto) var mindre när han mättes på norska bruksprovet nu i år.... men verkar ju lämna stort, då! 😅
Skulle inte förvåna mig! Min sambo träffade Uncanto vid ett tillfälle och sa att han var pytteliten. 😂
Spännande att han var på norska bruksprovet, det visste jag inte. Är han godkänd hos er nu? Hoppas att många använder honom! Båda mina är vackra med härligt temperament! Jag är ju förstås något partisk 😁
 
Träffat Maggan idag. Och ja något svagare i väster fram är hon men nu börjar vi se mönstret. Dels slår hon sig på senorna fram ( hon blir rädd varje gång ) och man har satt på henne tunga järnskor fram ( vilket är vanligt på unga hästar ). Maggan har gått med flappskor fram sedan hon skoddes i höstas, därför att många unghästar kliver ju av sig skorna från början men de tycker att skorna sitter bättre om det har flappsulor. Ja hm så idag när de körde henne insåg de att fanken vi har ju ändrat massor i Maggans liv sista tiden. Självklart visar hon sina svagheter då. Så nu ska senskydd på fram, alternativt att de skor om henne med lättare skor och provar köra eller om vi faktiskt ska låta henne fortsätta gå med tunga skor fram för att helt enkelt låta henne vänja sig. Idag var hon klockren i travet både i svängar och rakt fram. Hon ger mig gråa hår den där. Men när hon står med huvudet i ens famn då glömmer man allt panna mot panna ♥️🌿

Och Maggan är väldigt lat och oinspirerad av naturen när hon springer själv, men så fort man lägger henne i rygg klipper hon i och är klockren 😂 Hon är en kopia av sin mamma fast med fel färg ..


Men häst massören ska ändå gå igenom henne när hon kommer hem lika bra att skaffa sig en uppfattning om hur mycket svagare hon är.

IMG_20230504_133244.jpg

Och nu förtiden drar hon minst full i grimma på gränsen till x-full 😆 Matte ska börja fundera på vilka tävlingsfärger hon ska ha. Funderar på mörkblått/marin men vi får se eller så får hon överta mamma häst färger eller farbrors färger. Mamma tävla med svart vitt och silver, farbror tävlade med rött och silver.
 
Träffat Maggan idag. Och ja något svagare i väster fram är hon men nu börjar vi se mönstret. Dels slår hon sig på senorna fram ( hon blir rädd varje gång ) och man har satt på henne tunga järnskor fram ( vilket är vanligt på unga hästar ). Maggan har gått med flappskor fram sedan hon skoddes i höstas, därför att många unghästar kliver ju av sig skorna från början men de tycker att skorna sitter bättre om det har flappsulor. Ja hm så idag när de körde henne insåg de att fanken vi har ju ändrat massor i Maggans liv sista tiden. Självklart visar hon sina svagheter då. Så nu ska senskydd på fram, alternativt att de skor om henne med lättare skor och provar köra eller om vi faktiskt ska låta henne fortsätta gå med tunga skor fram för att helt enkelt låta henne vänja sig. Idag var hon klockren i travet både i svängar och rakt fram. Hon ger mig gråa hår den där. Men när hon står med huvudet i ens famn då glömmer man allt panna mot panna ♥️🌿

Och Maggan är väldigt lat och oinspirerad av naturen när hon springer själv, men så fort man lägger henne i rygg klipper hon i och är klockren 😂 Hon är en kopia av sin mamma fast med fel färg ..


Men häst massören ska ändå gå igenom henne när hon kommer hem lika bra att skaffa sig en uppfattning om hur mycket svagare hon är.

Visa bifogad fil 118113
Och nu förtiden drar hon minst full i grimma på gränsen till x-full 😆 Matte ska börja fundera på vilka tävlingsfärger hon ska ha. Funderar på mörkblått/marin men vi får se eller så får hon överta mamma häst färger eller farbrors färger. Mamma tävla med svart vitt och silver, farbror tävlade med rött och silver.

Ruskigt söt är hon iaf! Öronen 😍
 
Världens snällaste häst, hon har ett hjärta av guld ♥️ Alla älskar henne, vilket är förståeligt då hon utstrålar snällhet. Den är mors linjen lämnar hästar med parabol öron 😆🤌 Det ingår så att säga på köpet 😆 Syrran håller med på att få paraboler på huvudet 😆
Jaa, hon har otroligt vackra och kloka ögon ❤️ Härligt att morsan lämnat sin signatur också 😁
 
Gissa vem som är påväg hem inom den närmsta veckan 😍 Maggan såklart ♥️ Hon har bott borta sedan i början på April förra året men nu är hon på G hem, och det ska bli skönt att ha henne i sitt eget stall igen ♥️ Hon växer så det knakar, hälsade på henne i måndags och vi hade pusskalas som vanligt.
 
Träffat Maggan idag. Och ja något svagare i väster fram är hon men nu börjar vi se mönstret. Dels slår hon sig på senorna fram ( hon blir rädd varje gång ) och man har satt på henne tunga järnskor fram ( vilket är vanligt på unga hästar ). Maggan har gått med flappskor fram sedan hon skoddes i höstas, därför att många unghästar kliver ju av sig skorna från början men de tycker att skorna sitter bättre om det har flappsulor. Ja hm så idag när de körde henne insåg de att fanken vi har ju ändrat massor i Maggans liv sista tiden. Självklart visar hon sina svagheter då. Så nu ska senskydd på fram, alternativt att de skor om henne med lättare skor och provar köra eller om vi faktiskt ska låta henne fortsätta gå med tunga skor fram för att helt enkelt låta henne vänja sig. Idag var hon klockren i travet både i svängar och rakt fram. Hon ger mig gråa hår den där. Men när hon står med huvudet i ens famn då glömmer man allt panna mot panna ♥️🌿

Och Maggan är väldigt lat och oinspirerad av naturen när hon springer själv, men så fort man lägger henne i rygg klipper hon i och är klockren 😂 Hon är en kopia av sin mamma fast med fel färg ..


Men häst massören ska ändå gå igenom henne när hon kommer hem lika bra att skaffa sig en uppfattning om hur mycket svagare hon är.

Visa bifogad fil 118113
Och nu förtiden drar hon minst full i grimma på gränsen till x-full 😆 Matte ska börja fundera på vilka tävlingsfärger hon ska ha. Funderar på mörkblått/marin men vi får se eller så får hon överta mamma häst färger eller farbrors färger. Mamma tävla med svart vitt och silver, farbror tävlade med rött och silver.
Marin/silver är jättesnyggt!
 
Ponnyhästen har tagit några steg i sin inkörningsprocess. Hon knatar omkring med plaströr fästa i tömkörningsdäckeln och bryr sig inte ett dugg.
Operationen verkar ha gått bra, örat har läkt ihop och än så länge är det inga konstigheter
IMG_3449.jpeg
 
Idag kom hon hem ♥️ Min vallack är kär upp över öronen, han brukar inte gilla andra hästar men Maggan gick bra trots att hon vuxit till sig lite sedan de sågs sist.
Hon hade klivit på direkt på lastbilen utan tvekan. Så nu står hon hemma i stallet, en aning större och bitigare innan hon åkte ♥️ Nu ska vi jobba med laser och sen ska hästmassören få gå igenom henne också.
IMG_20230516_194426.jpg
 
DSC_0055.jpg

Hon verkar nöjd med att vara hemma ♥️ Sprungit ett par varv i morse i hagen medan vallacken stod på bakbenen och visade sin vackra mage för att imponera på Maggan 😂🤌 Han är kär upp över öronen och han brukar inte vara sån men tanken är att släppa ihop dem sen. Men några dagar till får hon gå själv.
Hon låg och sov mitt i hagen förut på dagen, märks att hon är van att sova ute.
 
5A0734C7-4036-484B-AA14-5E815D032C43.jpeg

Kaj har varit på rymmen här nu på morgonen 😬 Ingen aning om hur han kom ut eller hur länge han varit lös, men han hittades utanför lösdriften av några handlingskraftiga och hästvana tjejer som fångade in honom och ställde honom i fållan där vi kör in hö till lösdriften 🙏 Han är oskadd och hagen är genomkollad, troligtvis har han blivit skrämd och hoppat över där tråden inte är så hög. Helt slut efter morgonens strapatser var han dock 😛
 
Visa bifogad fil 119727
Igår avklarade hon sin första tur hemma utan att röra ett öra. Egentligen inte förvånad för Maggan är klok som en bok. Hon fick en vecka att bara gå i hagen och äta gräs först. Men nu var hon nog glad att det hände något, hon har varit lite smått uttråkad.
Är nyfiken - går hon tillsammans med valacken än? Hur går det?
Och främst, hur är det att köra henne? 🤩
 
Är nyfiken - går hon tillsammans med valacken än? Hur går det?
Och främst, hur är det att köra henne? 🤩
Nej det går i varsin hage brevid varandra så det når varandra över staketet och står bredvid varandra inne. Vi har inte riktigt vågat ännu då han behöver tid att finna sig lite i sin nya situation 😊 Han är lite speciell .. Men en så länge har han accepterat Maggan så här långt och fortsätter de tycka det är okej så prövar vi nog att släppa ihop dem när Mamma mu åker nästa vecka!

Hon är precis som där nere att köra, lugn och klok. Springer själv på skogen utan att röra ett öra. Inte ett dugg förvånad helt enkelt för hon är väldigt trygg i sig själv. Hon är mest glad när det händer något 😂
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 134
  • Artikel
Hästnyheter Mannen födde upp fler hästar än han hade tillstånd för. Nu döms han i tingsrätten för brott mot djurskyddslagen.
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: VLMF
·
Avel I förmiddags 11.21 kom det en liten hingstunge till världen! Mycket pigg, fina tecken (bläs, vita strumpor) och korrekt i benen. 🥰 Lite...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp