Adele opererades i tisdags och själva operationen har gått bra,blev dock en mer komplicerad operation än dom trodde från början.. tyvärr så har hon problem med att resa sig och dom har fått hjälpa henne upp dom har även varit tvungna att plocka bort gipset dom haft från början. vi ska dit ikväll och hälsa på,,hon har problem att dia och dom hade inte kollat upp det så mammas juver var sprängfullt när en av mina bekanta som var där med en av sina hästar skulle hälsa på dom,,4 personer var dom för att få upp henne och få henne att dia.. hoppas dom håller bättre kol nu dom var även tvungna att skaffa en gummi matta i boxen för att göra att hon får bättre fäste att kunna resa sig... känner mig väldigt orolig att detta inte ska gå så bra som jag vill :cry:
 
Adele opererades i tisdags och själva operationen har gått bra,blev dock en mer komplicerad operation än dom trodde från början.. tyvärr så har hon problem med att resa sig och dom har fått hjälpa henne upp dom har även varit tvungna att plocka bort gipset dom haft från början. vi ska dit ikväll och hälsa på,,hon har problem att dia och dom hade inte kollat upp det så mammas juver var sprängfullt när en av mina bekanta som var där med en av sina hästar skulle hälsa på dom,,4 personer var dom för att få upp henne och få henne att dia.. hoppas dom håller bättre kol nu dom var även tvungna att skaffa en gummi matta i boxen för att göra att hon får bättre fäste att kunna resa sig... känner mig väldigt orolig att detta inte ska gå så bra som jag vill :cry:
Så dåligt att de inte höll koll ordentligt! Håller alla tummar för er nu :heart
 
Edington e. Emerald - Corland. Jag är extremt nöjd med honom

41942272_1150022878484645_804085991697547264_n.jpg
 
Igår pratade jag med vetrinären igen. Adele hade hög feber över 40 grader:( hon fick pencillin och dom har lyckats få ner tempen. Hon har fått en infektion i ett av operations såren..vi får vänta med att gipsa benet nu då. Vetrinären talade om att Adele är så lätt att hantera. Roligt att höra :) Även om jag själv redan vet hur lätt hon är.. Nu hoppas jag på att hon kommer att repa sig, så jag får ta hem dom...
 
Nu har hovis varit ute och kikat. Han var rätt chockad. Kunde bara lyfta fram och nu ska vi träna på bak så kommer han ut om 10-14 dagar för bak.

Jag har inga skuldkänslor alls över hanteringen. Jag har pratat med hovis i omgångar gällande Torsten. Han är inte lätt i någon hantering. Stentuff nu sparkas han inte eller klättrar på en i alla fall. Han är inte elak han är bara ett föl. Tog ju ett tag innan vi ens fick på grimman

Nu är han också lite ledbar in och ut från hagen.
 
Nu har hovis varit ute och kikat. Han var rätt chockad. Kunde bara lyfta fram och nu ska vi träna på bak så kommer han ut om 10-14 dagar för bak.

Jag har inga skuldkänslor alls över hanteringen. Jag har pratat med hovis i omgångar gällande Torsten. Han är inte lätt i någon hantering. Stentuff nu sparkas han inte eller klättrar på en i alla fall. Han är inte elak han är bara ett föl. Tog ju ett tag innan vi ens fick på grimman

Nu är han också lite ledbar in och ut från hagen.

Nu har jag för mig att du hade svårt att få till det med sällskap? Det är typiskt sådant beteende som brukar försvinna så fort de får en jämnårig kompis....
 
Idag ringde vetrinären och dom skulle försöka sätta på en sko på vänster fot som hon inte vill sätta ner ordentligt trots operationen,, dom har varit lite fundersamma till hältan hon haft på vänster ben. När hovis undersökte henne hittade dom en hovböld så nu är den urgröpt och hon har gipsad hov:) har vi tur så var det pga hovbölden hon inte vill ställa ner hoven ordentligt, jag hoppas såå innerligt att det kommer att gå vägen med henne nu då och att det vänder:)
 
Ingen hemgång för Adele idag, hon ska bli bekväm med att ha annan smärtlindring än morfin, dom ska även sätta på en ny stödsko på henne så kanske får vi hem dom på måndag kväll.. Hoppas att det blir så
 
Nu har vi fått hämta hem Adele. Äntligen:) Men nu börjar allt eftervård hemma, och alla återbesök. Jag har inte ropat hej ännu då vi inte vet hur det det kommer att utvecklas framöver.men just nu försöker jag hålla modet och humöret uppe. :) fortsättning följer
 
@Kristall10 om det är mitt föl du frågar om är hon hemma igen, jag har kunnat tagit bort bandaget på höger fram men jag upplever att hon ät lite ostabil i benet ännu hon är skodd i båda fram och på vänster ben är hon fortfarande bandagerad från bog och till hov. hon står på box och ska promeneras med 2 ggr om dagen, hon har smärtlindring och magsårs medicin Hon har lyckats få två öppna sår över och under vänster knä som jag måste lägga om varannandag återbesök inom kort för att se hur vi ska fortsätta och hur benställning och överkotningen ser ut. håller tummar för att det kommer att sluta väl.. vi koncentrerar oss också på att mamma ska lägga på sig mer då hon tappat hull när dom stått på kliniken 15 dagar, mamma tycker inte om att stå på box :crazy: och hon är ju även dräktig så vi måste få upp henne i hull
 
Min telefon up
@Kristall10 om det är mitt föl du frågar om är hon hemma igen, jag har kunnat tagit bort bandaget på höger fram men jag upplever att hon ät lite ostabil i benet ännu hon är skodd i båda fram och på vänster ben är hon fortfarande bandagerad från bog och till hov. hon står på box och ska promeneras med 2 ggr om dagen, hon har smärtlindring och magsårs medicin Hon har lyckats få två öppna sår över och under vänster knä som jag måste lägga om varannandag återbesök inom kort för att se hur vi ska fortsätta och hur benställning och överkotningen ser ut. håller tummar för att det kommer att sluta väl.. vi koncentrerar oss också på att mamma ska lägga på sig mer då hon tappat hull när dom stått på kliniken 15 dagar, mamma tycker inte om att stå på box :crazy: och hon är ju även dräktig så vi måste få upp henne i hull
Jo det var till dig jag skrev men missade att tagga dig 😊
Jag kan verkligen relatera till det ni går igenom just nu. Jag hoppas verkligen att allt går väl för fölis! 💕
Mitt sto föll ur en hel del efter bara 3 dagar på klinik. Och då hade dom ju ändå stått inne mestadels innan dom stod på kliniken.
Jag fick inte mata på stoet med mer än ett bra hö för att undvika att föröka hålla fölis så lätt som möjligt för att på så vid inte förvärra benställningen.
Men nu är mamman fin i kroppen igen och busigast av alla i hage och hoppar och skuttar och galopperar runt och hoppar över stockarna i skogsdungen 😊
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
430
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
418
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Hingstval 2024

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp