Anton har fått en kompis, sin 8 h yngre halvbror efter samma pappa 😍. Om nån undrar så är det min som har skägg 😂

PhotoCollage_20200721_183949249.jpg
 
Tack :love:
Fick se en massa trav igår för allra första gången (race-stopp-race-stopp har hittills varit hennes specialitet) och hon rör sig väldigt lätt och fint, mycket bättre än brorsan så nu blev jag jättesugen på att visa. Vi som precis bestämt oss för att inte göra det :angel:
Visa på lördagen! Då kommer jag troligen vara på plats.
 
Visa på lördagen! Då kommer jag troligen vara på plats.
Vad kul! Hon kommer inte ens vara 1 månad då och är rätt liten. Tror anmälan gått ut redan också? Får bli något spontant om vi ångrar oss. Hon kräver dock antagligen lite mer övning än brorsan gosebjörn :angel:😅
 
Vad kul! Hon kommer inte ens vara 1 månad då och är rätt liten. Tror anmälan gått ut redan också? Får bli något spontant om vi ångrar oss. Hon kräver dock antagligen lite mer övning än brorsan gosebjörn :angel:😅
Haha, hon ser ändå mer färdig ut nu. Fast bilderna kanske spelar ögat ett spratt? Kolla med Agnes om efteranmälande om ni ångrar er, såg något på deras FB om det?
 
Haha, hon ser ändå mer färdig ut nu. Fast bilderna kanske spelar ögat ett spratt? Kolla med Agnes om efteranmälande om ni ångrar er, såg något på deras FB om det?
Hm, har missat att de skrivit något, såg bara att de påminde om att anmälan var på väg att gå ut. Lövsta har ju senare men det är så mycket längre att åka, hon är inte alls lika avslappnad som Chippen var/är.
Det är möjligt att hon är, jag blir lite hemmablind 😅 Var lite vek bak första 2-3 dagarna men rätade upp sig fint. Jag tycker hon är fin iaf och flera har spontant kommenterat på stationen men de kanske bara tyckte hon var gullig 🥰
 
Nu har lille Stig snart varit hemma i en vecka. Rörelsemässigt har jag försökt blunda, men han är iaf inte uppenbart halt. Han var helt slut i lördags, av förståeliga skäl, han har ju noll och ingen kondition. Han är en kille som det är väldigt lätt att tycka om, så det gör inte mig nåt om han blir kvar. Han är den trevligaste av bröderna så här långt, visst är han en hingst men så väldigt mycket mildare än hans storebror född - 17 som var en riktig gris emellanåt.

Jag har bara pysslat med dem i hagen kvällstid medan mamman fått lite krubbskrammel och han är snäll att borsta och lyfta benen på. Ikväll tog jag på grimman och övade att gå undan för tryck, polletten föll ner fort så jag hoppas kunna leda honom och mamman till och från uppställningsboxen snart, jag vill inte ha honom springande lös över halva gården känner jag.
DSC_1585.JPG
 
Nu har lille Stig snart varit hemma i en vecka. Rörelsemässigt har jag försökt blunda, men han är iaf inte uppenbart halt. Han var helt slut i lördags, av förståeliga skäl, han har ju noll och ingen kondition. Han är en kille som det är väldigt lätt att tycka om, så det gör inte mig nåt om han blir kvar. Han är den trevligaste av bröderna så här långt, visst är han en hingst men så väldigt mycket mildare än hans storebror född - 17 som var en riktig gris emellanåt.

Jag har bara pysslat med dem i hagen kvällstid medan mamman fått lite krubbskrammel och han är snäll att borsta och lyfta benen på. Ikväll tog jag på grimman och övade att gå undan för tryck, polletten föll ner fort så jag hoppas kunna leda honom och mamman till och från uppställningsboxen snart, jag vill inte ha honom springande lös över halva gården känner jag.
Visa bifogad fil 54534
Hoppas verkligen allt går vägen med honom.❤️
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
411
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 262
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
33 606
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp