Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det var inte lätt att få tag på diarsanyl på midsommarafton. 😕
Har kollat alla apotek inom 8 mils avstånd, finns ej i lager.
Såg att det även skulle finnas på granngården men de hade inte öppet idag i någon av de närmaste städerna.🙄
Tänkte då prova morotspure istället som någon tipsade om. Var inne i 3 mataffärer men ingen hade.
Så får hoppas att det inte blir värre och får köpa i morgon närr granngården öppnar.😃
 
Att det var inte lätt att få tag på diarsanyl på midsommarafton. 😕
Har kollat alla apotek inom 8 mils avstånd, finns ej i lager.
Såg att det även skulle finnas på granngården men de hade inte öppet idag i någon av de närmaste städerna.🙄
Tänkte då prova morotspure istället som någon tipsade om. Var inne i 3 mataffärer men ingen hade.
Så får hoppas att det inte blir värre och får köpa i morgon närr granngården öppnar.😃
var bor du? jag kan donera morotspuré (oöppnade).
 
Calles mamma, fullblodet, hur ser hullet ut tycker ni? @dobbis tycker du att hon är för tunn?
Jag ökade maten men sen fick hon kolik och är inte ännu tillbaka i ”mängd” kraftfoder. Men hon har nog inte gått ner mer.
Blivit rekommenderad Equi-Jewel här och har köpt, nu får hon ca 100 gram om dagen av det. Det va inte så smakligt… men blir bättre med lite blandat i litw musli.
D4F737F9-CA9C-48C7-A0A5-AB7B04E59C87.jpeg

Bilden togs idag i 30 graders värme.
 
Att det var inte lätt att få tag på diarsanyl på midsommarafton. 😕
Har kollat alla apotek inom 8 mils avstånd, finns ej i lager.
Såg att det även skulle finnas på granngården men de hade inte öppet idag i någon av de närmaste städerna.🙄
Tänkte då prova morotspure istället som någon tipsade om. Var inne i 3 mataffärer men ingen hade.
Så får hoppas att det inte blir värre och får köpa i morgon närr granngården öppnar.😃
Fanns det inte på någon barnmatshylla alls? 🙈
 
Calles mamma, fullblodet, hur ser hullet ut tycker ni? @dobbis tycker du att hon är för tunn?
Jag ökade maten men sen fick hon kolik och är inte ännu tillbaka i ”mängd” kraftfoder. Men hon har nog inte gått ner mer.
Blivit rekommenderad Equi-Jewel här och har köpt, nu får hon ca 100 gram om dagen av det. Det va inte så smakligt… men blir bättre med lite blandat i litw musli.
Visa bifogad fil 93666
Bilden togs idag i 30 graders värme.
Jag tycker hon ser mycket bra ut,bra jobbat!!
 
Att det var inte lätt att få tag på diarsanyl på midsommarafton. 😕
Har kollat alla apotek inom 8 mils avstånd, finns ej i lager.
Såg att det även skulle finnas på granngården men de hade inte öppet idag i någon av de närmaste städerna.🙄
Tänkte då prova morotspure istället som någon tipsade om. Var inne i 3 mataffärer men ingen hade.
Så får hoppas att det inte blir värre och får köpa i morgon närr granngården öppnar.😃
Du kan få ett tips av mig som jag fick av min vette för masor med år sen,funkade inom 24 tim, vitkål, skär av en bit kör den i mixern så det blir som en grynig pure o ge med handen, dom brukar älska det
 
@Novalisa årets föl här fick jättehäftig diarè på en söndag (apoteken i Norge har stängd på söndagar), då postade jag på min Fb-story om någon hadde diarsanyl el. hemma och fick massor med erbjudanden från mina hästvänner. Fick även någon typ av flytande kol från en kobonde som kunde användas till alla djurslag, och det funkade superbra,

Jag brukar f.ö. smörja in rumpan (och svansen) med babyolja när fölen har diarè, då blir det jätteenkelt att bara torka av dom och man behöver inte tvätta. Fast man kanske ska vara litegrann försiktig med olja om det är stekande sol...
 
Att det var inte lätt att få tag på diarsanyl på midsommarafton. 😕
Har kollat alla apotek inom 8 mils avstånd, finns ej i lager.
Såg att det även skulle finnas på granngården men de hade inte öppet idag i någon av de närmaste städerna.🙄
Tänkte då prova morotspure istället som någon tipsade om. Var inne i 3 mataffärer men ingen hade.
Så får hoppas att det inte blir värre och får köpa i morgon närr granngården öppnar.😃
Åh nej vad jobbigt att det varken fanns diarsanyl eller puré att köpa 😐
Tror det är lite dyrare på Granngården än apoteket men inte mkt att göra när man behöver det. Om du behöver flera så beställ via nätet så är det nog lite bättre pris!
 
Att det var inte lätt att få tag på diarsanyl på midsommarafton. 😕
Har kollat alla apotek inom 8 mils avstånd, finns ej i lager.
Såg att det även skulle finnas på granngården men de hade inte öppet idag i någon av de närmaste städerna.🙄
Tänkte då prova morotspure istället som någon tipsade om. Var inne i 3 mataffärer men ingen hade.
Så får hoppas att det inte blir värre och får köpa i morgon närr granngården öppnar.😃
Vet inte om det är lättare att få tag på men Bio Sponge är suveränt mot diarré. Finns både i pastaform i spruta samt pulver som blandas med vatten.

Förr (innan Diarsanylens tid) gav vi våra föl Canicur, tror det heter så, som egentligen är för hund vid diarré. Vet inte om det finns receptfritt längre och vågar inte helt lova att man ”bör” ge det till föl men vi använde det flitigt med väldigt gott resultat iaf☺️
 
Calles mamma, fullblodet, hur ser hullet ut tycker ni? @dobbis tycker du att hon är för tunn?
Jag ökade maten men sen fick hon kolik och är inte ännu tillbaka i ”mängd” kraftfoder. Men hon har nog inte gått ner mer.
Blivit rekommenderad Equi-Jewel här och har köpt, nu får hon ca 100 gram om dagen av det. Det va inte så smakligt… men blir bättre med lite blandat i litw musli.
Visa bifogad fil 93666
Bilden togs idag i 30 graders värme.
Hon är i jättefint skick! Snyggt att se❤️
 
Vet inte om det är lättare att få tag på men Bio Sponge är suveränt mot diarré. Finns både i pastaform i spruta samt pulver som blandas med vatten.

Förr (innan Diarsanylens tid) gav vi våra föl Canicur, tror det heter så, som egentligen är för hund vid diarré. Vet inte om det finns receptfritt längre och vågar inte helt lova att man ”bör” ge det till föl men vi använde det flitigt med väldigt gott resultat iaf☺️
Det finns ff,använder det till mina hundar/valpar
 
Åh nej vad jobbigt att det varken fanns diarsanyl eller puré att köpa 😐
Tror det är lite dyrare på Granngården än apoteket men inte mkt att göra när man behöver det. Om du behöver flera så beställ via nätet så är det nog lite bättre pris!
Morotspure var outstanding med vårt föl förra året. Det var både billigt och lätt att få tag i, och han älskade det!
 
Igår hade jag en kompis på besök. Hen tyckte att Leia var jättefin och ungefär lika stor som sin förra häst var vid två månader. Den hästen blev över 150 cm i slutändan, så jag får kanske ställa in mig på en stor häst. :crazy:

Idag red jag på ridbanan och Leia for omkring en del med svansen i vädret, men tröttnade sen och försökte dissikera pallen istället. ;) Sen blev det dusch av mamma, vilket Leia tyckte var konstigt, följt av lite avsvampning av Leia runt juvret och det var tydligen bästa idén matte haft på länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp