Föl utan mamma

Sv: Föl utan mamma

Här kommer en liten uppdatering så här en månad senare.

Lillan är ungefär som våra tidigare ungar förutom att hon kommer springande vilt hojtandes när hon ser oss i hagen. Och så är hon lite långsammare i utvecklingen fysiskt. Som 4 veckors tycker jag mer hon ser ut att vara 2 veckor... men fin är hon :)

Hon går på bete med sin "mamma" och storasyster (f.07). Vi matar på med stomjölksersättning ur hink fem gånger/gygn och däremellan diar hon låtsasmamma som faktiskt fått igång mjölkproduktionen! :bump:

Här är hon lillan, eller Colinas Vivencia som hon egentligen heter.
3 och 4 veckor gammal på bilderna

1-77.jpg


3-64.jpg


DSC_4533.jpg


2-73.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Avel Som det låter, kommer lite mjölk ur näsan efter att fölet diat. Inga floder och inte alltid. Fölet är 2 veckor gammal och gjorde foal...
Svar
12
· Visningar
2 295
Senast: service
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp