Bukefalos 28 år!

Följ med på en tur! *film*

Sirpafinnen

Trådstartare
Tog med kameran på Shettisens motionsrunda idag :D Följ med om ni vill!

Ha inte för stor bild bara, filmsekvenserna blir så pixliga :(

:smirk: Kommentar:
Baksele behövs inte då skaklarnas "tvärbräda" bromsar mot marken..
Svängel behövs inte heller då skaklarna är rekade..
:banana:

http://www.sirpafinnen.se/pompekalktur.wmv
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

åååhh va mysigt!! Vilket söt liten snöboll du har:D
Vilken mysig natur, har inga skogar alls i närheten..:(
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

:bump: :banana: :bow: :rofl: :)
Bäst var ju galoppen! Det låter ju bara såå himmla roligt när du smackar på!
:D :rofl: :banana: :rofl: :bump:
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Åhh va mysigt *vill åxå ha snö*:banana: :bump:
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Kul idé att filma.. Jag blev lite orolig för hunden där ett tag bara.. Hihi.. snacka om precisionskörnig.
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Nej vad mysigt! Jag har aldrig åkt släde ju, vill oxå!

Härlig ponny, verkar lättkörd och framåt. //jenny

Jag har med lite filmer, men jag har problem med formatet alltid. Och nerladdningstiden, hur får man en sån här lång film att laddas ner på bara 3 minuter (har 0,5 mbit) ??

/jenny
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

:rofl:
....inte så värst.. eller nä, nu är jag lite orättvis; han har faktiskt sina ljusa stunder plutten :p Lättkörd är han däremot. OM han håller med dig i dina beslut - om inte (tex svänga in på annan väg/stig) så kan han värdigt stanna och bara böjer på halsen under dina försök att styra.. Stanna och sakta av är han en mästare på - inga extra steg där inte! Men tvärtom.... oftast: :crazy: Kan nämna att han såldes för att lilla dottern ville börja med ponnytrav.. Han var med i nåt slags byalopp och på upploppet SKRITTADE han och tycktes tycka att det minnsan fick räcka med att se söt ut. Behöver jag tillägga att han kom sist? :rofl:

När han får sina ljusa stunder (oftast när den större hunden retas med honom och uppmanar till "tafatt") kan han börna iväg så man sitter som ett frimärke i ryggstödet och hemåt kan man få riktigt roliga tokgalopper :bump:

Filmsekvenserna passade jag på å ta jag när han gick "av sig själv", det blir så skakiga bilder om jag filmar samtidigt med piskviftning, smackningar och morrningar. Om jag säger så här: det hörs antagligen kilometerviiiiiiis när vi kommer åkande :crazy: Allt smackande o ilskna morrande, rop till hundarna, garv när pållen har sina ljusa stunder, tjohoande, jublande och allmänt ylande (uppmuntrande). Kan tänkta mig att en o annan tycker man är en ärkemupp som för sånt liv "för sig själv" :D

Pinge: Jo det är allt lite precisionskörning *ler* Det gäller att ha ögonen på skaft, ropa åt dem när de envisas med att nosa på en fläck mitt i vägen eller styra undan kälken med fötterna om det blir trångt mellan träd o hund. Allra oftast är de dock på alerten :)
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Jag använder nu Quick Time Pro till att göra om .MOV-filerna till .AVI, sedan fixar jag dem då i WMM o sparar filmen på datorn och laddar upp den på nätet.
Kvaliten försämras tyvärr avsevärt tycker jag där i konverteringen från mov till avi trots att jag ställt in "bäst" på allt :confused: Lika bra det kanske då det inte blir så tungladdat men jag fattar inte varför.
Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig i din fråga *ler*
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

För rättvisans skull gjorde jag en med storhästen (nordistravaren) också :D

Innehåller även en liten studie av rekade skaklar för er som undrar vad det är ;)

Filmen är kortare än den förra men av bättre kvalité..

www.sirpafinnen.se/svallekalktur.wmv

:p
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Men vad duktig du är!

Jättesuperbra att få se rekade skaklar in action, jag har aldrig sett det faktiskt.

Fler filmer!! Jag laddade hem trial av qtpro idag, gör du allt detta i det programmet, med text och musik o så?
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Duktig??.. *host*... nä det är bara lätt att göra dem i Windows Movie Maker :D ;) Nåväl, tack du *ler*.

Jag har provat att redigera lite i QTpro men det är rätt begränsat så jag återgick till Movie Maker (finns i XP) som har alla kuliga videoövergångar och textmöjligheter osv. Att jag köpte Pro var för att kunna konvertera mina .MOV till .AVI. MOV funkar ju inte i MM... Använde mig först av gratisprogrammet RAD Video Tools men av nån anledning började det jäklas så mycket att jag gav upp det :confused: Med pro har det funkat finfint.

Förstod inte heller det där med "rekade" så jag tänkte jag skulle dela med mig när jag nu när jag gör det, då jag läst att andra undrar :)
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Skapa gärna en ny tråd om rekade skacklar.. Kan väl vara intressant för alla?? Jag kan fota min bruksvagn i morgon som jag också har rekade skacklar på..
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

oh ser hur mysigt ut som helst! är jätteavundsjuk på din körväg!!!! underbart söta djur!
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Sirpafinnen skrev:
Tog med kameran på Shettisens motionsrunda idag :D Följ med om ni vill!

Ha inte för stor bild bara, filmsekvenserna blir så pixliga :(

:smirk: Kommentar:
Baksele behövs inte då skaklarnas "tvärbräda" bromsar mot marken..
Svängel behövs inte heller då skaklarna är rekade..
:banana:

http://www.sirpafinnen.se/pompekalktur.wmv
:angel: Det var en mycket trevlig film att se Tack,Tack.
Och fina hundar.
Hälsn Rolf.
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

gud vilken underbar film,
känns som man själv sitter
på släden (:
 
Sv: Följ med på en tur! *film*

Hur gör man för att lägga in filmer? :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 379
Senast: Mickizz
·
Körning Som rubriken skvallrar om gäller mitt huvudbry denna kombination. Jag har en släde på låns hemma, ett ganska nätt hemmabygge som jag...
Svar
15
· Visningar
3 745
Senast: -Catherine-
·
F
Körning Har planer på att ta framkälken till en timmerdoning/timmerkälke och köra lite med om det blir snö. Då vi inte har nån vidare slät mark...
Svar
0
· Visningar
2 486
Senast: Fozzie
·
Körning Jag satt hemma hos en vän och råkade se en bok om Hästar förr på Öland och i småland. Boken visade bilder och berättade livsöden från...
Svar
4
· Visningar
2 395
Senast: Grani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp