Mitt föl kommer vara efter Magic Park men jag vill inte ha Magic i namnet. Men vad finns det för magiska namn? 😍

Du får gärna "låna" några av mina magiska M-namn från tidigare i tråden. :)

Annars kan du ju köra på Wizard, Supernatural, eller Enchanting - nånting, till exempel...
 
Jag behöver förslag!
Nordsvensk brukssto, pappan heter Tittut, mamman heter Löva, morfar heter Bark, namnet får gärna anspela på det.
Matte ÄLSKAR Harry Potter mening vill väldigt gärna ha ett namn därifrån, men vill ändå gärna ha ett "svenskt" namn då det passar rasen. Hade det blivit en hingst hade det stått mellan Vingfåle och Åskviggen, men jag tycker inte de funkar om man "stoar till" dem: Vingfåla och Åskviggan.
 
Jag behöver förslag!
Nordsvensk brukssto, pappan heter Tittut, mamman heter Löva, morfar heter Bark, namnet får gärna anspela på det.
Matte ÄLSKAR Harry Potter mening vill väldigt gärna ha ett namn därifrån, men vill ändå gärna ha ett "svenskt" namn då det passar rasen. Hade det blivit en hingst hade det stått mellan Vingfåle och Åskviggen, men jag tycker inte de funkar om man "stoar till" dem: Vingfåla och Åskviggan.
Lind? Ett lövträd eftersom mamman heter Löva. Ingen koppling till Potter däremot. De flesta andra lövträd är för mig klara hingstnamn däremot.
 
Jag behöver förslag!
Nordsvensk brukssto, pappan heter Tittut, mamman heter Löva, morfar heter Bark, namnet får gärna anspela på det.
Matte ÄLSKAR Harry Potter mening vill väldigt gärna ha ett namn därifrån, men vill ändå gärna ha ett "svenskt" namn då det passar rasen. Hade det blivit en hingst hade det stått mellan Vingfåle och Åskviggen, men jag tycker inte de funkar om man "stoar till" dem: Vingfåla och Åskviggan.
Har inte läst HP på svenska men Hedvig? Eller kanske de olika materialen som används i trollstavarna kan ge idé på träslag?
 
Jag behöver förslag!
Nordsvensk brukssto, pappan heter Tittut, mamman heter Löva, morfar heter Bark, namnet får gärna anspela på det.
Matte ÄLSKAR Harry Potter mening vill väldigt gärna ha ett namn därifrån, men vill ändå gärna ha ett "svenskt" namn då det passar rasen. Hade det blivit en hingst hade det stått mellan Vingfåle och Åskviggen, men jag tycker inte de funkar om man "stoar till" dem: Vingfåla och Åskviggan.
Det blev ett dubbelnamn då familjen hade svårt att enas. Så nu heter fölis Wilda Kråkan!
Lyckades inte få till något namn som syftar på varken mor eller far men vi är nöjda!
20220501_211659.jpg
 
Vad roligt att det är flera här som vill ha Harry Potter-inspirerade namn.

Jag har en snart meterlång lista med namn på just det temat :D Råkade köpa en ponny som heter Rowena (efter Rowena Ravenclaw) och även om hon har en hel del utbildning och karriär framför sig innan det blir något föl så har jag börjat samla namn.

Kommer antagligen låta själva namnet vara relativt fritt så länge det passar individen och håller sig till temat, men använda ett suffix för att hålla ihop det lite (som ironiskt nog skulle kunna vara HP :cautious: )

Har blandat personnamn, potions, spells, objekt och andra hp-företeelser på min lista.
 

Liknande trådar

Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 236
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp