Bukefalos 28 år!

Fönsterlås?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Skulle bli väldigt glad om någon skulle vilja berätta för mig hur ett fönsterlås fungerar! :bow:
 
Sv: Fönsterlås?

Det finns väl lite olika sorter tror jag... De som vi ska köpa är vanliga hakar, typ bensnören på hästtäcken och en kort "lina" emellan som man fäster på de övre fönsterhakarna. Sen finns det några som gör att man kan öppna fönstret men bara lite grann.
 
Sv: Fönsterlås?

Nu ivkväll öppnade min 3-åring fönstret på sitt rum. Jag har dörren stängd så att hundarna ska väcka honom och visste att han var vaken. gick in flera gånger och pratade med honom om att sova, han var rejält övertrött och kunde inte komma till ro ( läste flera sagor utan resultat). Plötsligt hör jag att han röjer därinne och går in i gen. Då står fönstret på vid gavel och han kastar ut saker!! Då har det typ bara gått 1-2 minuter efter sista gången jag var och tittade till honom. Gud, vad rädd jag blev! Och han var själv lite chokad tror jag. Sådan med snöre emellan och hakar i ändarna har jag på fönstret just nu, men han hade pillat bort ena haken och på så sätt kunnat öppna! Nu kommer jag inte få en lugn stund förrän vi köpt nya lås!!
Men problemet är att han kan klura ut det mesta, kan han inte knipsa loss saker så går det att ta sönder det så att han ändå får som han vill. Jag fick sätta hänglås på garderoben för han drog ut alla kläderna i den vareviga gång han skulle sova.


De som gör attman kan öppna fönsterna lite har jag nog haft när jag bodde i lägenhet. Jag råkade ta i lite för hårt en gång och knäckte en sån......och jag tyckte inte att jag tog i för mycket. Finns det något annat man kan göra?
 
Sv: Fönsterlås?

Nej, inte jag, men det verkadre som om min 3-åring fått nog av sina familj!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Barnet behöver nya strumpor! Jag letar efter ullstrumpor med halkskydd. I storlek 27. De ens jag hittar är polarn och pyret, finns det...
Svar
10
· Visningar
949
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Hästnyheter Att köpa häst tillsammans med någon annan kan verka knepigt – men det finns flera som får det att fungera. Else Gustavsson och hennes...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Vad använder ni får ansiktstvätt/ ansiktsvatten? Just nu har jag Apotekets Spotstop, tycker att den fungerar bra, men skulle vilja ha...
Svar
15
· Visningar
623
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 790
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp