För dyrt??????

T

thereseSvensson

Tänkte höra lite vad ni tycker om min stallhyra,.,.

Jag betalar 500:- i kallhyra varje månad, då ingår utsläpp + alla fodringar och halm som Bara min polle behöver (har tråkigt annars,.,. ;)).. Vi får köpa spån av dom för ca 200:-/gång, räcker i nån månad.

Jättestora fina hagar, dock ingen paddock eller ridhus.. MASSOR med skog, och ganska nära till både paddoch och ridhus om man behöver det.. :)

Sen är det så att vi mockar, fodrar och släpper in alla hästar (6 stycken), 3 dagar i jämna veckor och 2 dagar ojämna veckor!

Dom som har stallet är supertrevliga att ha o göra med, absolut inga problem med dom (haft sån otur innan)!

Min Mor och hon som hyr boxplats i "mitt" stall, tycker det är dyrt när vi får ta så mycket ansvar, mocka fodra m.m.
Jag tycker det låter rätt lagon, det blir ca 900:- i månaden, med mat och allt....

Jag tycker det låter väldigt vettigt,.,. :crazy:

Så jag tänkte höra med er, låter det som ett överpris??
Vad tycker ni??
 
Jag tycker absolut inte att det är dyrt! Själv är jag lyckligt lottad och betalar 0:- i kallhyra,vilket är väldigt bra trots att jag bor i sthlm. Visserligen får jag ta många fodringspass/in-utsläpp, men man är ju ändå där hela sin fritid,så.......
Annars får man nog betala mellan ca 500-1500 i kallhyra skulle jag tro.
 
Tycker det låter som ett helt OK pris, inte alls dyrt.

Mehur var det med fodringarna, först skriver du att alla fordingar ingår, sen fordar ni vissa dagar själva?? :confused:
 
Oj!
men jag mena att alla fodringar ingår förutom dom dagarna vi fodrar själva,.., :crazy:

Börjar bli lite trött,.,.
Men så står det till!
 
Tycker också det låter ok. Ni använder och sliter ju ändå på stallet och dess utrustning. Dessutom har ni säkert både värme och vatten?
 
Vänd på saken då; skulle du vilja tillhandahålla motsvarande stall och förutsättningar för de pengarna? Med ansvar för rustning, inköp etc?
 
jadå, både värme o vatten finns....

skulle jag ha det stallet så skulle jag nog ha ungefär samma... trivs jätte bra!
 
jag tycker inte det är dyrt, men tycker att varje hästägare ska mocka åt sin egen häst.. alla mockar olika..

skulle aldrig gå med på att nån mockade åt mej hela tiden - är pedantmockare :angel:
 
Jag tycker det låter billigt , :D
Fast själv bor man i sthlm :mad: ,
 
Jag tycker det var ett väldigt bra pris! Man har väl ändå valt ett "arbetsstall" för att man vill ha lägre hyra? Jag skulle gärna stå så (och det gör jag ju, ha ha!).
 
håller med er... Bara min mamma som är larvig tycker jag! :cool:
 
-ja och lite snål :rofl:
Fundera på vad allt kan kosta bara runt om kring stalet, hagarna, stolparna ca;15-25:-st, silatorer Ca 3:-st. el- repen, agregat, bilbatteri, sen har vi i stallet, grepar,spadar,skotskäror,kvastar,krattor, ja listan kan göra hur lång som helst, allt sånt kostar också att underhålla och tillhålla stallet, det är inte BARA box till hästen...
morzan
 
Jag tycker att det låter toppen ju... :) Mkt billigare än 900.-/mån. kan man väl knappast få det om man räknat in alla kostader o "jobb"... :)
 
överpris ? :eek: nej verkligen inte !, kanske för att jag bor i sthlm ?
 
Jag tycker det låter fullkomligt rimligt.


Här går en boxhyra på 850:-/månaden inkl. torv. Under varddagarna så utfodras hästarna runt 07.00, kommer ut
ca 8.30-9.00, får lunch vid ca 12.00 och eftermiddagsfoder
ca 15.30-16.00. På kvällar och helger delas stalltjänsterna
upp rättvist, efter schema.

Finns även möjlighet att komma undan stallhyran något billigare genom bingolotto försäljning (5 st i veckan tror jag det är) men vet ej hur mkt billigare det blir. Finns även uteboxar.

Grushagar är det. I liten mån finnes även uppstallning på
gräs men det är väldigt begränsat.

Vi har ett ridtält, ridhus, en lite mindre resp. större ridbanor som underhålls och sköts av de som är anställda.
Det är fritt fram att utnyttja dessa, dock får man anpassa
sig till då ridhus/bana är bokat till träningar som är under måndagar (är träningar tre månadagar i veckan), barock träning var tredje fredag, och dressyrträning
varannan fredag samt lektioner under tisdagar till torsdagar ca 17-20.30 (max).

Finns bra ridvägar i skog o mark, och klubben har en del distansryttare. :)


Tycker våran hyra är fullkomligt rimlig, där den ligger.
Skulle det gå upp skulle jag dock tycka att det vore dyrt.
 
Det är billigt! I stallet jag stod tidigare kostade kallhyran 800 kronor. Det var inklusive el och vatten. Vi var sex stycken som delade på skötseln så det blev ca: 3 pass i veckan plus var tredje helg. Sen fick vi köpa hö, spån och kraftfoder själva. Det blir ganska dyrt till slut.
 
det är ju jättebilligt m såpass m service!!!
fast jag vet iofs inte var du bor...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 357
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 104
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 269
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 726
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp